אופיס דיפו תיפתח מחדש: רונן לוי רוכש את הרשת

איש העסקים רונן לוי סיכם על רכישת הרשת במתכונתה המלאה - כולל שמה ונכסיה ■ על-פי ההסכם, 600 מתוך 800 העובדים ייקלטו לתקופה של שנה לפחות

בשורה טובה למאות עובדי רשת אופיס דיפו בישראל: איש העסקים רונן לוי הגיע להסכמות עם אופיס דיפו העולמית, שלפיהן ירכוש את הרשת בארץ במתכונת מלאה - כולל שמה ונכסיה.

ההסכם נחתם הערב (מוצ"ש), ועל פי ההערכות, לוי יקלוט כ-600 מתוך 800 העובדים לתקופה של שנה לפחות - והוא מתכנן לפתוח סניפים נוספים ברחבי הארץ, בהם ייקלטו עובדים חדשים.

בית המשפט המחוזי מרכז הוציא לפני כשבוע צו פירוק זמני לרשת, והורה להגיש הצעה לפירוק החברה. "לאחר דיון ממושך ועם כל הצער שבדבר, נראה כי חברת אופיס דיפו הגיעה לסוף דרכה, ואף ניתן לומר שאין מחלוקת על כך", קבעה השופטת עירית וינברג-נוטוביץ. מכתבי פיטורים הוצאו לעובדים.

"אני מורה על מינויים של עורכי הדין ישראל בכר ודוד פורר כמפרקים זמניים. ההתחייבות שהופקדה על-ידם במסגרת הקפאת ההליכים תעמוד בתוקפה", ציינה השופטת והוסיפה: "אני מסמיכה את המפרקים הזמניים להוציא מכתבי פיטורים לעובדים".

בית המשפט הורה למפרקים להגיש דוח בתוך שבוע. "אני מתירה למפרקים הזמניים לסגור את החנויות שהופעלו עד עתה בצורה מסודרת ולהציב שמירה עד להחלטה אחרת", הורתה השופטת. "אני מתירה למפרקים הזמניים לפנות לקבלת סיוע משטרתי במקרה הצורך".

היקף חובות רשת אופיס דיפו לספקים עמד על 9.5 מיליון שקל. מאז רכישת הרשת, שילם בעליה אבי מלכה 22 מיליון שקל בעבור הרכישה, והפקיד בנוסף ערבות בנקאית של 10 מיליון שקל. בשלהי אוקטובר הוחזר ניהול הרשת לידי הנאמנים, ומלכה הצהיר כי אין בכוונתו לפעול להשבת הרשת והניהול אליו.