צ'רלטון לערוץ 1: 350 אלף ש' עבור שידורי הישראליות באירופה השבוע

זה הסכום שדורשת מפעילת ערוצי ספורט 1 וספורט 2 תמורת הזכויות של ניקוסיה-מכבי ת"א ואלקמאר-מכבי חיפה ■ בערוץ 1 מציעים סכום נמוך הרבה יותר

החזרה של הליגה האירופית בכדורגל ללוח המשחקים השבועי החזירה לסדר היום הציבורי את עניין שידור המשחקים בערוצים בתשלום. ל"גלובס" נודע כי גם הפעם פועל ערוץ 1 להיות זה שיממן עבור כלל הציבור את שידור המשחקים ביום חמישי הקרוב של מכבי תל-אביב (נגד הפועל ניקוסיה) ומכבי חיפה (נגד אלקמאר) באמצעות רכישת המשחקים מידיה של חברת צ'רלטון, בעלת הזכויות בישראל.

נכון לעכשיו עומדת ההצעה של צ'רלטון לערוץ 1 לשידור שני המשחקים על 350 אלף שקל, לפני עלויות לוויין. בערוץ 1 טוענים כי משחקה של מכבי חיפה גם ככה כבר אינו רלוונטי מבחינה תחרותית מאחר שהקבוצה איבדה סיכוי להעפיל, והגישו הצעה נגדית של 150 אלף שקל בלבד.

בערוץ 1 הציעו לצ'רלטון להעלות את ההצעה ל-300 אלף שקל, אבל בתמורה לכך שהמחיר יכלול גם את משחקה של מכבי תל-אביב בעוד שבועיים, 12 בדצמבר, מול בורדו הצרפתית, שצפוי להיות משחק ההכרעה של מכבי תל-אביב על ההעפלה לשלב הנוק-אאוט של המפעל.

כזכור, לפני כשבועיים אישרה רשות השידור את רכישת המשחקים של מכבי חיפה (נגד פאוק סלוניקי) ומכבי תל-אביב (איינטרכט פרנקפורט) תמורת 275 אלף שקל.

‏הדיון הציבורי סביב שידור הקבוצות הישראליות במפעלים האירופיים נוצר בעקבות מדיניות "האירועים המוכרזים" של מועצת הכבלים והלוויין. אירועים אלה מחויבים להיות משודרים בערוצים פתוחים, אלא אם כן הזכויות עליהם מוחזקות בידי ערוצים בתשלום - ובמקרה זה מחויב הזכיין (במקרה זה חברת צ'רלטון) להציע את הזכויות לערוצים פתוחים במחיר סביר שיקבע על-פי שיקול-דעתה של המועצה.

‏מרשות השידור ומצ'רלטון לא נמסרה תגובה.