נקסטקום התעניינה ב-SBY, התחרטה ותיגרר לביהמ"ש

נקסטקום עלולה להיגרר בקרוב לביהמ"ש אחרי פניית פרסה שביצעה בנוגע לרכישת חברת ההתקנות הסולאריות SBY שקרסה לאחרונה ■ SBY צברה חובות בהיקף של כ-50 מיליון שקל

חברת התשתיות נקסטקום עלולה להיגרר בקרוב לביהמ"ש, אחרי פניית פרסה שביצעה בנוגע לרכישת חברת ההתקנות הסולאריות SBY שקרסה לאחרונה. SBY, שייסד תמיר קפלינסקי ב-2008, נכנסה בחודש שעבר להליך פירוק, אחרי שצברה חובות בהיקף של כ-50 מיליון שקל.

במכרז לרכישת החברה התעניינו כ-10 גופים, אולם נקסטקום, שבשליטת המנכ"ל גיא ישראלי, הייתה היחידה שהגישה הצעת רכישה בהיקף של כ-2 מיליון שקל.

הצעתה של נקסטקום, שעוסקת בתחום התשתיות הקרקעיות והאלחוטיות, אושרה על ידי ביהמ"ש המחוזי מרכז שבלוד. ואולם, זמן קצר לאחר מכן בנקסטקום כנראה סברו שאין כדאיות בהשקעה וחזרו בהם מהצעתם.

כעת, מי שמונה למפרק החברה, רו"ח בועז גזית, דורש מנקסטקום לעמוד בהתחייבותה, ואם הצדדים לא יגיעו להבנות, ביהמ"ש יכריע בסוגיה. עו"ד אופיר רונן, המייצג חלק מעובדי SBY, הביע היום תקווה כי ביהמ"ש יוציא צו אכיפה על ההסכם שעליו חתמה נקסטקום, וציין כי אם היא הייתה לוקחת לידיה את SBY, 10 מבין 30 עובדיה היו ממשיכים לעבוד בה.

SBY, שעסקה בתכנון, הקמת ותחזוקת מערכות סולאריות, נחשבה למובילה בתחומה בארץ. היא הקימה פרויקטים סולאריים בהיקף של יותר מ-50 מגוואט מאז ייסודה, אולם שינויים ענפיים ובעיות רגולטוריות הובילו אותה לסוף דרכה.