נדחתה העתירה נגד הפינוי: הרוכלים יתפנו מהטיילת באילת

לאחר עשור של מאבק משפטי, בג"ץ דחה את עתירת הרוכלים באילת כנגד פינויים מהטיילת ■ עם פינוי הטיילת מתכננת העירייה לקדם את שוק הרוכלים התיירותי

לאחר עשור של התנהלות משפטית מול הרוכלים בטיילת של אילת, קבע בג"ץ כי הפינוי יתקיים כפי שנקבע כבר השבוע. מי שיישאר בטיילת יוגדר כפולש, וככזה יעמוד בפני פינוי בכוח של הרשויות.

בסוף השבוע האחרון דחה בג"ץ את עתירת הרוכלים בטיילת אילת כנגד פינויים הצפוי. עתירה זו הייתה הניסיון האחרון למניעת הפינוי.

כזכור, תביעה שהגישה מדינת ישראל כנגד הרוכלים נידונה כבר מספר פעמים בשנים האחרונות, ובכל פעם נדחה הקץ עוד ועוד. עד היום חלק מבעלי הדוכנים הסכימו לפנות אותם ברצון. (כ-140 מתוך כ-210).

עם פינוי הטיילת מתכננת עיריית אילת לקדם את הפעלת שוק הרוכלים התיירותי, שעתיד לקום במתחם שהכשירה בסמוך לטיילת. מתחם זה עתיד לכלול 59 דוכנים, אותם יפעילו רוכלים שזהותם נקבעה על-ידי ועדה בלתי תלויה בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, ביניהם חלק מהרוכלים הפועלים כיום על הטיילת.

בהתייחסות להחלטת בג"ץ ציין ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "אני מברך על פסיקת בית המשפט ומקווה שהרוכלים האחרונים שעדיין נותרו בטיילת יבינו גם הם כי הגיעה העת לפנות את השטח לטובת כלל הציבור. לצד השבת הטיילת לייעודה המקורי וחשיפת הנוף הטבעי והקסום של ים סוף, אשר נגרע לאורך שנים מהציבור בשל הדוכנים הלא חוקיים, נעניק כל סיוע שיידרש לבעלי הדוכנים שיפונו".