דרבן מוכרת נכס בברלין בתמורה לכ-56 מיליון שקל

החברה צפויה לרשום רווח בסך של כ-9 מיליון שקל ותגדיל את תזרים המזומנים בכ-31 מיליון שקל

חברת דרבן השקעות מקבוצת פישמן הודיעה היום (ג') על מכירת נכס בברלין בתמורה לכ-56 מיליון שקל. מדובר בנכס שנרכש על-ידי החברה בשנת 2004, כחלק ממספר נכסים מסחריים שנרכשו בגרמניה, בשטח של כ-10 אלף מ"ר המשמש למשרדים ומסחר.

שווי הנכס עומד על סך של כ-47 מיליון שקל, והחברה צפויה לרשום בגין המכירה רווח (ברוטו, לפני הוצאות מכירה ולפני השפעות מס) של כ-8 מיליון שקל. התזרים הפנוי לחברה מהמכירה (לפני מס) עומד על כ-31 מיליון שקל.

השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך חודש מארס 2014. התנאים המתלים כוללים ויתור של עיריית ברלין על זכות הסירוב הראשונה המסורה לה לרכוש את זכויות המוכר בנכס, רישום הערת אזהרה לטובת הרוכש ובהסרת שעבודים הרובצים על הנכס לטובת תאגיד בנקאי.

מנכ"ל כלכלית ירושלים, דודו זבידה, אמר היום כי "מדובר במימוש נוסף של החברה כחלק מאסטרטגית הקבוצה להקטנת המינוף ולהגדלת תזרים המזומנים. כחלק ממימוש אסטרטגיה זו, השלימה החברה מתחילת השנה מכירת נכסים בהיקף של כ-156 מיליון שקל ובתוך כך צמצמה משמעותית את יחס החוב פיננסי ל-CAP. אנו ממשיכים בישום תוכנית העבודה תוך המשך השבחת הנכסים וכן איתור נכסים בעלי פוטנציאל השבחה בכדי להשיא תשואה לבעלי המניות".

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".