הטיפ היומי: מתחרה של טבע המומלצת ב"תשואת יתר"

מחלקת המחקר של מורגן סטנלי ממליצה על מניית אקטביס, ומעלה את מחיר היעד שלה ל-175 דולר למניה

חברת התרופות Actavis נסחרת בבורסת ניו יורק, ושווי השוק שלה עומד על כ-28 מיליארד דולר. החברה מפתחת ומייצרת תרופות גנריות, תרופות ייחודיות ותרופות ביוסימילר (גנריקה לתרופות ביולוגיות). אקטביס, שפועלת מאירלנד ומארה"ב, היא תוצר של מיזוג בין החברות הגנריות אקטביס ו-ווטסון. החברה הודיעה באחרונה על רכישת חברת Warner Chilcott בעסקת מניות בהיקף של 8.5 מיליארד דולר.

גובר האמון שלנו ביכולתה של אקטביס להשיג צמיחה בטווח הארוך. אנו מפחיתים מעט את התחזית שלנו לרווח למניה בשנת 2014, מרמה של 13.2 דולר ל-12.98 דולר (בהתאם לרף העליון של התחזיות). עם זאת, אנו מותירים את התחזיות שלנו להמשך ללא שינוי, מעל לתחזיות הקונצנזוס.

בטווח הקרוב ישנם מספר אירועים שיכולים להשפיע על מניית החברה. בין היתר מדובר ביום אנליסטים שייערך לקראת סוף ינואר, וכן פוטנציאל להשקת גרסה גנרית של תרופת Pulmicort לטיפול באסטמה.

אנחנו סבורים שמחויבות ההנהלה לצמיחה אורגנית בשיעור של 10%, בתוספת מיזוגים ורכישות, מצדיקה המלצה של "תשואת יתר" למניית אקטביס. מאזן החברה יכול לתמוך במהלכים משמעותיים של מיזוגים ורכישות. החברה גם יכולה לנצל את שיעור המס הנמוך (17% ב-2014, ונמצא במגמת ירידה).

בתרחיש חיובי לאקטביס, צנרת המוצרים המקוריים ומהלכי מיזוגים ורכישות יובילו לאפסייד. המשקיעים ילמדו עם הזמן יותר על הזדמנויות בצנרת המוצרים של החברה הנרכשת וורנר צ'ילקוט. בתרחיש זה מחיר היעד למניה מגיע ל-198 דולר - פרמיה של כ-22% על מחיר המניה בבורסה.

בתרחיש השלילי תהיה אכזבה מהסינרגיות התפעוליות שינבעו מרכישת וורנר צ'ילקוט, והן לא יגיעו ליעד שנקבע על 400 מיליון דולר. בתרחיש זה מחיר היעד למניה הוא 143 דולר - כ-12% מתחת למחיר השוק.

אנו ממליצים כאמור על מניית אקטביס "תשואת יתר" ומעלים את מחיר היעד עבורה מ-160 דולר ל-175 דולר - כ-7% מעל מחיר השוק. מחיר היעד נקבע על בסיס מכפיל 12 לרווחי 2015.

מחלקת המחקר, מורגן סטנלי

*** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם