"אין היתכנות כלכלית לרשת אופיס דיפו בלי סיוע מהמדינה"

רונן לוי, רוכש אופיס דיפו, מבקש לחוקק חוק שיאפשר למדינה לסייע כספית לעסקים הנקנים מפירוק - בתנאי שהם יעסיקו 100 עובדים ומעלה

רונן לוי, העומד בראש קבוצת ריטייל 3000, הודיע אתמול (ג') כי חתם על העסקה לרכישת אופיס דיפו, אך נראה כי הסאגה רחוקה מלהסתיים.

בשיחה עם "גלובס" אומר לוי כי "אין היתכנות כלכלית להפעיל את אופיס דיפו במצב הנוכחי, אלא אם מבצעים שינוי שיעלה כסף בטווח הקרוב ויחזיר את עצמו בטווח הרחוק".

במילה "שינוי" מתכוון לוי להצעתו לחוקק חוק שיאפשר למדינה לסייע כספית לעסקים הנקנים מפירוק, בתנאי שהם יעסיקו 100 עובדים ומעלה. את ההצעה הזאת העביר לוי ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן.

לדברי לוי, "יש קרנות וכספים כלואים של האוצר. הביורוקרטיה לא מרשה לשחרר את הכספים. יש מיליארדים, אבל אף אחד לא מוכן לחתום. אף אחד לא מוכן לקשקש על עט. או שביטוח לאומי ייתן סיוע בהלוואת תשלום לעובדים, ואת רוב הכסף נחזיר.

"כשיאיר לפיד (שר האוצר - א"ח) דיבר איתי, הוא אמר שיש בעיה בחוק. הוא אמר לי 'אני לא אתן שהחוק היבש הזה יעזור לשלוח 800 איש הביתה', ואני מאמין לו. החוק שאני מציע חייב לעבור. אני מוכן לחכות בתנאי שהוא יחול עליי.

"ברוורמן התלהב מרעיון החוק. הוא אמר שאעביר לו אותו באופן מסודר, והוא יריץ אותו כ'חוק רונן'. ואם חצי מהעובדים ייזרקו לביטוח לאומי או כולם, אז המדינה לא תשלם? אני רוצה שהמדינה תלווה לי 10 מיליון שקל כדי אחסוך לה 60 מיליון שקל".

- ואיזו ערבות יש למדינה שתחזיר את הכסף?

"אם המדינה תפסיד 10 מיליון שקל, אני אפסיד קודם 30 מיליון שקל. זו הבטוחה של המדינה".

- ואם לא יחוקק חוק שיאפשר לך לקבל סיוע, תוך כמה זמן אופיס דיפו תקרוס שוב?

"אני לקחתי על עצמי, אני והקב"ה. אני אשתדל לא לתת לה לקרוס. דיברתי עם שר האוצר, ואני סומך על האוצר שיעזרו לי. כבר עשיתי על זה דוקטורט. לא הגיוני שמספר כזה של אנשים ילך הביתה בגלל ביורוקרטיה".

לוי אומר כי לאחר קבלת אישור בית המשפט ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים, הקבוצה תפתח מחדש את רשת אופיס דיפו. "אם הכול ילך כשורה, נפתח לפחות 20 סניפים ביום ראשון. אשתדל שזה יהיה יותר", הוא אומר.

לדבריו, רוב בעלי הנכסים, להוציא את חברת ביג מרכזי קניות, הסכימו לוותר לאופיס דיפו על דמי שכירות של שבועיים. אם העסקה תאושר, לוי יפתח איתם במשא-ומתן לשכירות. בקניונים כבר מבהירים ל"גלובס" כי הם ידרשו ביטחונות.