"תקציב עובדי הפרילנס ברשות השידור - 10 מיליון שקל"

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, באיגרת לעובדים: "המוסדות חזרו והנחו את ההנהלה לצמצם את העסקת העובדים מבחוץ ולהותיר את העבודה לעובדי הרשות"

"חובה עלינו לחפש את הדרך לצאת מחושך לאור" - כך כתב היום (ד') יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, לעובדי רשות השידור באיגרת לרגל חג החנוכה. "גורלה של רשות השידור נבחן בימים אלה, כשברור לכל בר-דעת שבשנת 2014 תמשיך רשות השידור לפעול במתכונתה הנוכחית. עבורנו יכולה שנה זו להיות קרן אור שתסמל ותייצג את מה שרשות השידור יכולה וצריכה, כשידור ציבורי, לעשות למען הצופים, המאזינים והגולשים שלה".

על-פי גילת, למרות המצב הקשה ניתן להשיג את התוכניות המתוכננות לרשות השידור, ובהן "חיזוק תחום החדשות בטלוויזיה וברדיו, התנעת המדיה הדיגיטלית, השקעה דרמטית של 90 מיליון שקל בהפקות מקור ושינוי המסך עם פירות ההפקות שכבר נחתמו. במובן זה יכולה הרשות, אם תשכיל לכלכל את דרכיה, לשנות ולהשתנות כבר בחודשים הקרובים, בתקופת הזמן הקריטית ביותר לגורלה".

סוגייה אחרת שעלתה היא התשלום לעובדי הפרילנס ברשות השידור. לדברי גילת, "התברר שתקציב הפרילאנסרים המועסקים על-ידי הרשות יגיע בשנת 2013 במונחים כספיים לכ-10 מיליון שקל. המוסדות חזרו והנחו את ההנהלה לצמצם ככל האפשר בהעסקת עובדים מבחוץ ולהותיר את העבודה לעובדי הרשות. קולם של העובדים לא נשמע בנושא זה, ודווקא המוסדות הפגינו בעניין עמדה נחרצת וברורה לטובת רשות השידור ועובדיה... במציאות שבה יש צורך להפגין ריסון תקציבי מעודדים המוסדות את הגדלת העבודה מבית, קיצוץ התקציבים המשולמים לגורמים מהחוץ, לצד שמירה הדוקה על מסגרות התקציב".

גילת ביקש להבהיר באיגרת שלו גם את נושא צמצום השעות הנוספות. "הגיעו אליי טענות לפיהן המוסדות פועלים כביכול נגד העובדים לצמצום השעות הנוספות. אבקש להבהיר כי אין יסוד לטענה זו, וכי תקציב השעות הנוספות בשנת 2013, העומד על יותר מ-70 מיליון שקל, לא נפגע. אדרבא, גם לאחר פרישת עובדים מהרשות לא צומצמה מכסתם מהמכסה הכוללת של השעות הנוספות, כך שבפועל מהווה הדבר אף גידול שמאפשר את המשך התנהלותה של הרשות".

היו"ר גילת שלח חיצים להנהלת רשות השידור, באומרו כי "כידוע, מוסדות הרשות עוסקים בגיבוש התקציב ולא אחראים על ניהולו השוטף. לאחרונה התברר כי במחצית הראשונה של השנה הייתה חריגה - כמותית וכספית- בסעיף התקציבי. יודגש: המוסדות אינם עוסקים בחלוקת העוגה התקציבית של השעות הנוספות, המשולמות לעובדים על-פי החלטת ההנהלה ובהתאם לשיקוליה. כלומר, הבעיה היא ניהול ולא החלטת המוסדות".