מנכ"ל AIG ישראל: "נגדל משמעותית בנתח השוק ב-2014"

מנכ"ל AIG ישראל, שי פלדמן, אומר כי בשנה הקרובה החברה תגדיל משמעותית את "נתח השוק שלנו בתחומי ביטוח הפרט; חיים, בריאות וגידול מואץ בתחום הרכב"

"האסטרטגיה העסקית של AIG ישראל לשנת 2014 הינה הגדלה משמעותית של נתח השוק שלנו בתחומי ביטוח הפרט; חיים, בריאות וגידול מואץ בתחום הרכב, בשלוש השנים הקרובות". כך אמר היום (ב') במפגש עיתונאים מנכ"ל AIG ישראל, שי פלדמן, שהוסיף כי "שמנו לנו למטרה, להיות חברה בעלת שיעור צמיחה גבוה יותר... AIG ישראל תהיה חברת ביטוח רב-ערוצית שפועלת בתחום הישיר ובאמצעות סוכנים בעיקר בלקוחות המסחריים".

פלדמן נכנס לתפקידו לפני מספר חודשים לאחר כהונה ארוכה מאוד של קודמתו, חוה פרידמן שפירא, שניהלה את החברה במשך 11 שנים. כמו כן, בתחילת השנה AIG העולמית רכשה החוצה את שותפתה בחברה הישראלית, קבוצת עורק, "וכעת AIG תשקיע יותר בחברה בישראל. החברה העולמית איתנה ומחפשת השקעות בעולם ואולי גם בארץ", הוא אומר ומציין כי "אנו בוחנים מעת לעת רכישות גם בארץ. אם נזהה הזדמנות בעתיד נשקול. כעת אנו לא רואים הזדמנות והצמיחה שלנו תהיה אורגנית".

לדברי פלדמן, "אנו מעמידים את החברה על ארבע רגליים: ביטוחי הרכב, ביטוחי הבריאות, ביטוחי ה"ריסק" (ביטוח חיים למקרי מוות) והביטוח המסחרי", תוך שהוא מציין עוד כי החברה תפנה לקהלים חדשים.

הוא התייחס בדבריו היום לשינויים שחלים בשוק ביטוחי הרכב בישראל, ולעתיד הוורוד של הביטוחים הללו בשיווק ישיר. "שוק הביטוח בשיווק ישיר לביטוחים של כלי רכב גדל בשיעור דו ספרתי בעוד ששוק ביטוחי הרכב עומד במקום. הייתה סטגנציה לאורך שנים בביטוחים בשיווק ישיר ובשנה האחרונה נפרצה תקרת זכוכית. אנו צופים שהמגמה הזו תימשך גם בעתיד. בטח בתחום הרכב שמוטה מחיר ושירות מהיר".

"התחלנו מהלך גם בתחום ביטוחי הבריאות שהיה רדום לאורך שנים, בצל הרווחיות של כל חברות הביטוח שפעלו בתחום והיה להן אינטרס לשמור את השוק הזה בסטגנציה מסוימת. ועדיין השוק הזה צמח בשיעורים דו ספרתיים בשנים האחרונות. אנו יצאנו עם מוצר שמשלים את השב"ן של קופות החולים כי זיהינו את הצורך במוצר זה, שמוזיל עלויות לציבור. זיהינו פה כשל שוק ונכנסו פה", הוסיף.

לדבריו, "תחום עסקי נוסף שנגדיל משמעותית הוא תחום ביטוחי החיים הטהורים. יש פער בסכומי הביטוח למרות הצרכים השונים של האוכלוסיות. נייבא לפה מוצר קצבתי לביטוח חיים טהור שהקבוצה מוכרת בעולם, וזאת לצד ה"ריסק" הרגיל. בביטוח מסחרי יש לנו יתרון כחלק מקבוצה עולמית - המטה שלנו הוא למקד את הפעילות בתחום לעסקים הגדולים והבינוניים, ולא בעסקים הקטנים. כמו כן אנו מזהים את תחום ביטוחי הסייבר שרלבנטי לרבים וזה עולם הביטוח הבא".

"אנו מתמקדים בביטוחי הפרט", אומר פלדמן שמשיק לחברה גם שפה תקשורתית חדשה - AIG פרסונל. לדברי מיכל רביב, סמנכ"ל השיווק של החברה, הסבירה כי "עם החוזקות שלנו ניתן לכל אחד הצעה שמותאמת לצרכים שלו על בסיס נתוניו האישיים".

לאחרונה יצא בית ההשקעות מיטב דש עם מכרז בין חברות הביטוח לרכישת "ריסקים" וביטוחים לאובדן כושר עבודה. לדברי פלדמן, "אנו בוחנים זאת. על פניו זה מאוד אטרקטיבי עבורנו ונשמח לשתף פעולה עם גוף כמו מיטב דש".