ביהמ"ש אישר את רכישת אופיס דיפו ע"י רונן לוי ב-1.4 מיליון שקל

קבוצת ריטייל 3000 שבשליטת רונן לוי תמשיך להעסיק כ-65% מעובדי הרשת ■ לוי: סניפי אופיס דיפו ייפתחו מחדש עוד השבוע

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית וינברג-נוטוביץ, אישרה הערב (ב') את ההסכם למכירת הפעילות של אופיס דיפו מידי אבי מלכה לקבוצת ריטייל 3000 שבשליטת רונן לוי, וזאת תמורת 1.4 מיליון שקל.

בעקבות אישור ההסכם, לוי מסר הערב כי סניפי אופיס דיפו ייפתחו מחדש עוד השבוע. הפעלת הרשת מותנית, בין השאר, באישור מחברת אופיס דיפו העולמית, וקבוצת ריטייל 3000 מנהלת בימים אלה משא-ומתן מול החברה העולמית על מנת לקבל את הזיכיון למותג.

ההסכם לרכישת אופיס דיפו לקבוצת ריטייל 3000 נחתם והועבר לאישור בית המשפט כבר בשבוע שעבר. במסגרת העסקה, הקבוצה תשלם 1.4 מיליון שקל ותמשיך להעסיק כ-65% מעובדי הרשת.

השופטת ציינה בהחלטה כי "התמורה המתקבלת עבור מלאי החברה והציוד אינה משביעת-רצון", אך ציינה כי בהסכם המכר יש, כאמור, התחייבות של הרוכשת לפתוח מחדש את סניפי אופיס דיפו ולהעסיק לפחות 65% מהעובדים.

בנוסף, השופטת ציינה כי לא התקבלה כל הצעה אחרת לרכישת נכסי החברה, ולפיכך ולאור האמור לעיל היא מאשרת את העסקה.

נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי לוי הודיע לשר האוצר יאיר לפיד כי אם לא יקבל הבטחה רשמית לסיוע מהממשלה, הוא יבטל את רכישת הרשת. במהלך דיון שנערך בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת הבהיר לוי כי על מנת שיוכל לבצע את המהלך הוא זקוק לערבות מדינה על סכום של 8 עד 10 מיליון שקל, כאשר הוא יגייס ממשקיעים עוד 30 מיליון שקל. בנוסף, לוי אמר בשבוע שעבר בשיחה עם "גלובס" כי "אין היתכנות כלכלית לרשת אופיס דיפו בלי סיוע מהמדינה".