תיק הרצת המניות בחברת מנופים בדרך להליך גישור פלילי

במסגרת הפרשה, ג'קי בן-זקן, איתן אלדר וצבי קולנברנר נאשמים כי בנובמבר 2010 הריצו את מניית מנופים פיננסיים כדי להביא לכניסת החברה למדד ת"א 100

תיק הרצת המניות בחברת מנופים פיננסיים הולך לגישור פלילי. המעורבים בפרשה - איש העסקים ג'קי בן-זקן, הפיננסייר איתן אלדר, ופעיל שוק ההון צביקה קולנברנר, שותפיו של בן-זקן לתרמית לכאורה - נאשמים שהריצו את מניות מנופים בדצמבר 2010 כדי לעמוד בתנאי הסף לכניסת המניה למדד תל-אביב 100.

השופט חאלד כבוב מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב אמר לשלושה להודיע תוך 7 ימים אם הם מסכימים להליך הגישור עם המגשר גלעד נויטל, שופט בית המשפט המחוזי. הצדדים אמורים להשיב עד מחר (ד').

המשמעות של הליך גישור פלילי היא כי התיק יוכרע בעצם על-ידי השופט המגשר באופן מהיר יחסית, בהוצאות נמוכות ועם כמה שפחות חשיפה ציבורית שעלולה להזיק לתביעה וכן לנתבעים.

לפי הפרקליטות, במהלך 2010 פעלו בן-זקן ונושאי משרה נוספים בחברת מנופים הציבורית, כדי שמניית החברה תעמוד בתנאי הסף שקבעה הבורסה לצורך כניסה למדד תל-אביב 100, בין היתר ביחס לאחוז החזקות הציבור במניה וביחס לשווי שוק ממוצע במועד הקובע לעדכון המאגר.

לטענת הפרקליטות, במסגרת הקשר בין הנתבעים היה אלדר אחראי על הביצוע בפועל של התוכנית המירמתית להעלאת שער המניה על-ידי רכישת מניות מנופים פיננסיים במסחר בבורסה, ובן-זקן היה אמון על מציאת מימון התוכנית.