הממונה על ההגבלים בספרד קנס את בארסה וריאל על "הפרות רציניות"

הרגולטור הטיל קנס של 3.9 מיליון אירו על ריאל מדריד ו-3.6 מיליון על ברצלונה בשל חתימת חוזי שידורים ארוכים יותר משלוש שנים

הממונה על ההגבלים העסקיים בספרד קנס בסך של 15 מיליון אירו את חברת התקשורת מדיה-פרו, בנוסף לארבע קבוצות כדורגל מהמדינה - ביניהן שתי הענקיות ריאל מדריד וברצלונה. זאת בשל העובדה שגופים אלו חתמו על חוזי שידורים הארוכים משלוש שנים.

אתר sportbusiness מפרסם כי מדיה-פרו, שחתמה עם כל ארבע הקבוצות המעורבות על חוזי השידורים המדוברים - קיבלה את הקנס הגבוה ביותר: 6.57 מיליון אירו. ריאל ובארסה נקנסו בסך של 3.9 מיליון אירו ו-3.6 מיליון, בהתאמה. סביליה מהליגה הבכירה בספרד תשלם 900 אלף אירו, בעוד ראסינג סנטאנדר מליגת המשנה נקנסה ב-30 אלף אירו.

הרגולטור הספרדי הדגיש כי הוא לקח בחשבון בהטלת הקנסות את שווי הסכמי הזכויות של הקבוצות עם מדיה-פרו. הוא כינה את הפעילות שלהן "הפרות רציניות ביותר".

במסגרת חוזי השידורים של ברצלונה וריאל עם מדיה-פרו, מקבלות שתי הקבוצות הבכירות של הכדורגל הספרדי סביב 150 מיליון אירו בעונה עבור שיווק בספרד וברחבי העולם של שידורי משחקיהן בליגה המקומית. החוזים הללו הם עד לתום עונת 2014/15 - כשלאחר מכן אמורה הליגה הספרדית לעבור למודל שיווק זכויות שידור קולקטיבי (כיום מוכרת כל קבוצה את הזכויות שלה באופן פרטי).