גולן טלקום על סף הגעה ליעד הלקוחות - ומטלטלת את השוק

החברה צריכה לגייס 380-400 אלף לקוחות כדי לקבל את הערבות - וגייסה כבר יותר מ-370 אלף ■ כעת היא מציעה חבילה ב-59 שקל לחודש למשך שנה; רמי לוי מגיב עם חבילה ב-49 שקל, וגם הוט מובייל, YouPhone ו-012 מובייל לא שותקות

בלאק פריידי בסלולר שלא נגמר. חברות הסלולר יוצאות מגדרן לקראת סוף השנה, וכולן יוצאות במבצעים מטורפים, מתחרות על הצרכנים ושוברות את השוק ללא הכרה.

אתמול (ג') היה זה תורו של רמי לוי, שיצא עם חבילת סלולר ב-49 שקל לחודש למשך שנה. היום מגיבה גולן טלקום במבצע נוסף של 59 שקל לחבילת הסלולר שלה, שכוללת גם 55 יעדים לחו"ל.

מבצעים אלה מצטרפים למבצעים של הוט מובייל, שמציעה מחיר של 69 שקל לחבילה סלולרית פלוס ספק אינטרנט; למבצעים ב-012 מובייל ב-59 שקל לחבילה לשנה, ומבצעי שימור אגרסיביים לא פחות דרך סלקום ופלאפון.

חברת YouPhone משיקה מבצע היכרות חדש ומוגבל בזמן למסלול ללא הגבלה ב-8 שקלים בלבד, ל-3 חודשים למצטרפים באתר (ולחודשיים למצטרפים באמצעות נציג שירות). החבילה כוללת שיחות והודעות "ללא הגבלה", ו-GB 3 גלישה. בתום המבצע יעמוד מחיר המסלול על 89.90 שקל לחודש. מבצע זה מושק, במקביל למבצע למסלול ללא הגבלה ב-39 שקל לחודש, למשך 3 חודשים למצטרפים באתר החברה. החבילה כוללת שיחות והודעות "ללא הגבלה" ו-GB 1 גלישה. בתום המבצע יעמוד מחיר המסלול על 79 שקל.

המבצעים לקראת סוף השנה מעלים את השאלה עד מתי יוכלו החברות להמשיך ולמכור במחירים כה נמוכים, והאם בתחילת השנה הבאה נראה עצירה במבצעים.

ההערכה היא שכל עוד גולן טלקום תמשיך במבצעים אגרסיביים במטרה לעמוד ביעד שהציב לה משרד התקשורת, של הגעה לכ-400 אלף מנויים, על מנת לקבל את כספי הערבות שלה שהפקידה במכרז - היא תמשיך לשגע את השוק. בינתיים החברה עומדת על יותר מ-370 אלף לקוחות ועפ"י ההערכות היא תגיע ליעד שהציב מש' התקשורת עד סוף החודש (בין 380 ל-400 אלף לקוחות).

מפעילים מעריכים כי בחודש הבא או מקסימום בתוך חודשיים, המבצעים ייעצרו, ואז ניתן יהיה לראות חזרה לרמות מחיר של בערך 70-80 שקל לחודש.

כפי שלמדנו בשנה האחרונה, גם ההנחה הזו היא בגדר משאלה, והתחרות בין המפעילים היא בלתי צפויה לחלוטין, כך שבכל רגע נתון כל מפעיל יכול לצאת במבצע אגרסיבי ולגרור את כולם לגל נוסף של מבצעים.

מעניינת במיוחד התגובה של רמי לוי, שבחודשים האחרונים מאבד מנויים בקצב הולך וגובר, בהתאם לנתוני הניידות המתפרסמים מדי חודש ב"גלובס". רמי לוי פשוט מאבד מנויים ומתקשה להתחרות במחירים של גולן טלקום, הוט מובייל ו-012 מובייל, ואתמול הוא החליט שהגיע העת להגיב במבצע אגרסיבי משלו על מנת לעצור את הדימום.

ללא ספק, כפי שזה נראה עכשיו, חודש דצמבר הולך להיות חגיגה של שיסוף גרונות בין חברות הסלולר, והצרכנים הולכים להרוויח מכך בגדול.

שוברים את השוק
 שוברים את השוק