"וול סטריט ג'ורנל": הפד קרוב מאוד להפחית רכישות האג"ח

היו"ר בן ברננקי מנסה לגבש קונצנזוס רחב סביב הפחתת רכישות האג"ח, אם כי חלק מחברי הפד סבורים כי יש להמתין עוד קצת ולראות את הנתונים הכלכליים בינואר בטרם תתקבל החלטה

הפדרל ריזרב קרוב מאוד להתחיל בהפחתת רכישות האג"ח וייתכן שהוא יתחיל בהפחתה כבר החודש - כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

בפד מעודדים מאוד מנתוני התעסוקה שפורסמו אתמול, אשר העידו על יצירת 203 אלף משרות בנובמבר לצד ירידה באבטלה לרמה של 7%. הפגישה הקרובה של הפד תתקיים ב-17-18 בחודש ולפי הדיווח ב"ג'ורנל" היו"ר בן ברננקי יצטרך לגבש קונצנזוס רחב סביב הפחתת רכישות האג"ח כדי התחיל במהלך, אם כי חלק מחברי הפד סבורים כי יש להמתין עוד קצת ולראות את הנתונים הכלכליים בינואר בטרם תתקבל החלטה.

הפד רוכש מדי חודש אגרות חוב ב-85 מיליארד דולר. בשנה האחרונה דובר רבות על המועד בו יתחיל הבנק המרכזי בהפחתה וההערכות היו כי המהלך יתחיל בהפחתה של 10 מיליארד דולר בלבד. עם זאת, נתונים כלכליים מאכזבים שפורסמו במהלך השנה הביאו לדחייה בהפחתת הרכישות.

שאלה חשובה נוספת היא האם השווקים מוכנים למהלך, שכן מוקדם יותר השנה דיבורים על הפחתת הרכישות לחצו את השווקים מטה. אתמול טיפס מדד הדאו ג'ונס ב-1.3% - העלייה היומית החדה מזה 7 שבועות - לאור נתוני התעסוקה החיוביים. אין לקחת עלייה זו כמובנת מאליה, שכן בחודשים האחרונים היו מקרים רבים בהם נרשמו ירידות בשוק נוכח נתונים כלכליים חיוביים וזאת מחשש שהדבר יעודד את הפד להפחית את הרכישות.

"היום, חדשות טובות נתפסות כטובות", אמרה ל"ג'ורנל" מנהלת השקעות ב-Northern Trust Wealth Management.

קצב יצירת המשרות ב-3 החודשים האחרונים עמד על 193 אלף משרות חדשות בחודש בממוצא, לעומת 143 אלף ב-3 החודשים שחלפו לפני פגישת הפד בספטמבר (אז דובר על הפחתת רכישות האג"ח).