התפוצץ המו"מ לרכישת כפר השעשועים ע"י רונן לוי

לוי, שרכש לאחרונה את רשת אופיס דיפו, מחזיק ב-10% ממניות כפר השעשועים וצפוי לסיים בקרוב את תפקידו כמנכ"ל החברה

אחרי משא-ומתן שנמשך כמה חודשים, התפוצצה עסקת רכישת השליטה (65%) בחברת כפר השעשועים של קבוצת אלון על-ידי איש העסקים ומנכ"ל החברה רונן לוי - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי לוי המחזיק ב-10% ממניות כפר השעשועים, צפוי לסיים בקרוב את תפקידו כמנכ"ל החברה. יש לציין כי לוי רכש בשבוע שעבר את רשת אופיס דיפו תמורת 1.4 מיליון שקל.

קבוצת אלון מחזיקה בכפר השעשועים באמצעות בי קמעונאות, המהווה את זרוע הנון-פוד של הקבוצה. חברת כפר השעשועים מפעילה את הרשתות "כפר השעשועים" ו"הכול בדולר".

במכתב ששלח לפני ימים אחדים יו"ר בי קמעונאות, שלמה זוהר, לזכייני ועובדי החברה, כותב זוהר כי הוא משוכנע שתהליכי ההתייעלות שבוצעו בחברה יישאו פירות בהמשך. במכתב זה גם הודיע זוהר על סיום כהונתו הצפוי של לוי כמנכ"ל החברה.

אלא שלפי שעה, כפר השעשועים ממשיכה לרשום הפסדים כבדים, שקבוצת אלון מדווחת עליהם בנפרד כהפסדים של "פעילות מופסקת" בשל רצונה למכור את הפעילות. ב-9 החודשים הראשונים של השנה צמחו הכנסות החברה ב-5.4% ל-95.7 מיליון שקל, והחברה אף הצליחה להעלות את שיעור הרווח הגולמי ל-18.5%, לעומת שיעור של 13.1% בתקופה המקבילה אשתקד.

הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון

ואולם, עלייה זו לא עצרה את ההפסדים, כשההפסד התפעולי עמד על 2.73 מיליון שקל, אך ההפסד בשורה התחתונה הגיע ל-13 מיליון שקל. גם ציפיית החברה לעבור לאיזון תפעולי לא התממשה, והרבעון השלישי השנה נחתם בהפסד של 3 מיליון שקל.

בי קמעונאות מחזיקה בנוסף ברשתות נעמן (62 סניפים), ורדינון (48 סניפים), ששת (7 סניפים) וד"ר בייבי (17 סניפים). בקבוצה מתכננים למחוק את המותג ששת. במסגרת זו הוסבו ביולי האחרון 18 סניפים של הרשת לרשת נעמן, ויתר שבעת הסניפים ייסגרו לכל המאוחר עד סוף השנה בשל היותם מפסידים.

פעילותה של בי קמעונאות מסבה אף היא הפסדים. ברבעון השלישי השנה הסתכם ההפסד התפעולי ב-9.4 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בקבוצה אומרים כי רשת ששת הכבידה על הפעילות.

מקבוצת אלון נמסר: "המשא-ומתן שהתנהל בחודשים האחרונים מול רונן לוי לא הבשיל לכדי עסקה. כפר השעשועים הינה בבעלות קבוצת BEE, ויחד עם צוות העובדים והזכיינים המסור של החברה היא תמשיך לנהל את עסקי חברה בכל דבר ועניין, כפי שהיה בעבר. אנו משוכנעים כי התהליכים האסטרטגיים שהחלו בשנה האחרונה יתרמו וימשיכו להוביל לצמיחת החברה".