תעריפי המים יירדו ב-5% בתחילת חודש ינואר

זאת בעקבות הרפורמה בתאגידי המים של שר האוצר לפיד ■ ההוזלה המקורית הייתה אמורה להסתכם ב-3%, אך הוגדלה ל-5% ■ הפחתה נוספת - בסוף 2015 ■ סילבן שלום ויאיר לפיד: צעד נוסף בהורדת יוקר המחיה

אחרי עלייה של כ-20% משנת 2009, מחירי המים יירדו בתחילת ינואר ב-5%. מועצת רשות המים החליטה היום (ה') להגדיל את ההוזלה מ-3% ל-5% בעקבות בחינת העלויות ושמיעת התנגדויות תאגידי המים. בישראל קיימים 52 תאגידי מים המשרתים 300 רשויות מקומיות.

אם כן, תעריפי המים יופחתו בכ-5% ב-1 בינואר והפחתה נוספת צפויה להיכנס לתוקף ב-1 במאי 2015. זאת, כחלק מרפורמה של שר האוצר יאיר לפיד בתאגידי המים וצמצום הוצאותיהם. במסגרת הרפורמה תעריפי המים היו אמורים לרדת ב-5% אופן מצטבר עד סוף 2015, אולם כעת הוחלט כאמור להגדיל את ההפחתה.

"חשוב להבהיר שהמהלך הוא במקביל לפעולת רשות המים, משרד האנרגיה והמים ומשרד האוצר המחייבים את תאגידי וספקי המים להתייעלות נוספת, תוך צמצום מספר התאגידים, במטרה להמשיך ולהקטין את עלויות משק המים", נמסר מרשות המים. "הקטנת העלויות מובילה להוזלת תעריפי המים (אשר על פי חוק חייבים לשקף את עלותם). יחד עם זאת, חשוב לציין כי העבודה המקצועית של תאגידי המים בהחלפת תשתיות, צמצום הפחת ועוד, הם אלו אשר אפשרו לצמצם בכמויות המים המותפלים, ואלמלא כן, תעריף המים היה רק עולה".

■ ישראל עברה לעודפי מים גדולים - אז למה המחיר לא יורד?

מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר, אמר כי "מהלך זה יוביל לבשורה של ממש למשק המים והביוב בכללותו, ולצרכני המים והביוב בפרט, והוא מתאפשר בעקבות הרפורמות המקצועיות שביצעה הרשות, רפורמות שייצבו את משק המים. אני משוכנע שגם בשנה הבאה נוכל לקדם התייעלות נוספת של כל הגורמים במשק המים ולהביא להקטנה נוספת של התעריף לצרכן. מדובר בהיפוך מגמה. הוזלת מחירי המים הוא צעד נוסף בפעולות הרשות בתקופה האחרונה שמטרתם להקל על ציבור הצרכנים ולשפר את רמת השירות שהצרכן מקבל תמורת המחיר שהוא משלם".

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים סילבן שלום הוסיף כי "אני ממשיך במה שהבטחתי בתחילת כהונתי. הוזלת מחיר המים היא נדבך נוסף בהוזלת יוקר המחיה. נמשיך במגמה זו בזמן הקרוב גם בענפים נוספים". לפיד מסר: "צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה, הרפורמה לצמצום מספר תאגידי המים הביאה להפחתת תעריף המים ב-5% החל מינואר הקרוב. נמשיך לפעול כדי להקל על מעמד הביניים ולהמשיך להוריד את מחירי המים".