בעלי מטבחי טופז: אנו במו"מ, מקווה שהכול ייסגר עד יום שני

‎לקוחות וספק הגישו היום לבית המשפט בקשת פירוק לחברת מטבחי טופז ■ ‎הבעלים, דניאל חורי: "לא הפסקנו לספק מטבחים אפילו ליום אחד" ‏‎■ מרכיב מטבחים עצמאי שעובד עם החברה: "אנחנו בקטסטרופה. לדעתי זה נגמר"

רשת מטבחי טופז העבירה אמש (ב') לעובדים את תשלום השכר לחודש נובמבר שנדחה עד כה, אך היום (ג') נרשם פרק נוסף בתולדות החברה: לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשה בקשה לפירוק חברת "טופז אמנות המטבח" וכן בקשה דחופה למינוי מפרק זמני לחברה.

את הבקשה הגישו לקוחות החברה אורלי וניר גושן וכן חברת הרכב ראובן. כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, רשת המטבחים נקלעה לקשיים בעת האחרונה, ולקוחות ששילמו את מלוא הסכום לא קיבלו את המטבחים, גם בחלוף חודשים מהמועד שנקבע.

כפי שעולה מהבקשה שהוגשה היום, בני הזוג גושן שילמו למטבחי טופז כ-30 אלף שקל בעבור מטבח שהיה אמור להיות מותקן בביתם עד סוף ספטמבר השנה. לפי הבקשה, עד עתה המטבח לא הותקן בביתם.

לדבריהם, הם קיימו מסכת התדיינות ארוכה עם החברה, שבמהלכה מסרה להם מזכירת סניף החברה בחיפה כי "החברה מצויה בקריסה מוחלטת ואינה יכולה לספק את מכלול המטבחים המוזמנים".

חברת הרכב ראובן טוענת בבקשה כי השכירה למטבחי טופז נכס בחיפה תמורת דמי שכירות בגובה 22 אלף שקל לחודש, בתוספת מע"מ, וכי החברה חייבת לה דמי שכירות בעבור החודשים נובמבר ודצמבר. מגישי הבקשה טוענים: "קיים חשד ממשי שחברת מטבחי טופז היא חדלת פירעון".

בשיחה עם "גלובס" התייחס בעל חברת מטבחי טופז, דניאל חורי, לבקשת הפירוק ואמר כי "לקוח הגיש את הבקשה. זה לא חכם. אני לא מבין למה הוא עשה את זה, ואנחנו נדחה את הבקשה. כל העובדים קיבלו את שכרם, ואנחנו עושים הכול כדי להתגבר על הבעיות. אנחנו בעיצומו של משא-ומתן לרכישה ושותפות בעסקים שלנו, ואנחנו מקווים שעד יום שני הכול ייסגר ונצא לדרך חדשה".

- מה לגבי אספקת המטבחים?

"אנחנו כל יום מספקים מטבחים, ולא הפסקנו לספק אפילו ליום אחד. כל המטרה היא לספק את המטבחים".

"מה השטויות האלה?"

עובדי החברה, שקיבלו אמש את שכרם כאמור, התייצבו היום לעבודה, אך לא בוצעו כל מכירות של מטבחים בסניפים, ונציגות שירות הלקוחות של החברה השיבו רק לחלק מהפניות הרבות למוקד.

בשיחה עם "גלובס" אמרה היום עובדת אחד הסניפים: "אנחנו לא מתעסקים עם מכירות. אנחנו רוצים לנקות את השטח של כל האספקות, ליישר קו, וכולם יקבלו את המטבחים".

בהתייחס לבקשת הפירוק שהוגשה לבית המשפט, אמרה אותה עובדת: "נראה לך שלקוחה שהזמינה מטבח ב-30 אלף שקל יכולה להגיש בקשה לפירוק חברה של מיליונים? מה השטויות האלה? לאנשים אין היגיון. בשביל זה אנחנו מתעסקים רק באספקת מטבחים עם מי שאנחנו בדיבור איתם. אתמול היו פה לקוחות שהקימו רעש, ושלחנו אותם למפעל בראש-פינה".

מנהל בחברה סיפר לנו: "היום שיחררו משכורות, והכול אופטימי. למרות הבקשה לפירוק שמטפלים בה עכשיו, הבנתי שזה הולך לאופטימיות, ואני מאמין שהכול יהיה בסדר".

- חזרתם לייצר?

"מייצרים. הווליום עדיין אינו מספיק, אבל הבנתי שמהשבוע הבא ייכנסו לווליום גבוה מאוד מבחינת הכמויות, ואנחנו מקווים לטוב. מפעלים בסדר גודל כזה מייצרים 15 מטבחים ביום; אנחנו ייצרנו רק 5 ביום, בגלל כל מיני בעיות. מפעל יש, תנאים יש, ואני אופטימי בגלל התשתיות ובגלל הרצון. כל מה שאני אומר לך זה על סמך שיחה עם דניאל חורי (בעל החברה - א.ח)".

עובדי החברה העצמאים אופטימיים פחות. לדבריהם, חרף ההבטחות עדיין לא שולם להם שכרם. "גם היום אף מרכיב מטבחים לא יצא לעבודה. יש כמה אתרים שקיבלו מטבחים, שעומדים אצל הלקוחות או הקבלנים - אבל אף אחד לא מרכיב. בכל מקרה, זה לא משהו רציני. אנחנו בקטסטרופה. לדעתי זה נגמר. כנראה שאין לו את הכסף, כי אם היה לו את הכסף, הוא היה ממשיך להתנהל. הוא לא עונה לנו לטלפונים, ואפילו המזכירה שלו כבר לא עונה", סיפר לנו אחד המרכיבים.

חורי אומר כי בכוונתו לשלם לעובדים את השכר. "אני משלם להם שוטף פלוס 60, וה-60 עוד לא הגיע. הם מקבלים תשלום בין ה-15 ל-20 לחודש, ואני צריך לנסוע למשרד כדי לחתום על הצ'קים, והם יקבלו את השכר".

לקוחות החברה המשיכו גם היום לתקשר ביניהם בחשבון דרך הפייסבוק, בקבוצה "נפגעי מטבחי טופז" המונה כבר 230 חברים. אחת החברות בפורום כתבה היום כי 40 לקוחות זועמים הגיעו לסניף אשדוד, וכי המוכרות ברחו מהתצוגה.

לקוחות מלינים על כי מטבחי טופז לא מאשרת ביטול של עסקאות. מאידך, מדווח כי לפחות קבלן אחד הורה ללקוחות להפסיק את התשלומים לחברת טופז, ומסר להם כי החברה הקבלנית בודקת כמה הפסידו הלקוחות וכיצד פותרים את המשבר.