האם חברת המטבחים טופז נקלעה לקשיים כספיים?

לקוחות החברה שפנו ל"גלובס" מלינים על כך שהחברה לא סיפקה להם את המטבחים שרכשו, וכי היא אינה מספקת להם תשובות ■ לקוחה: "המטבח אפילו לא יצא לייצור"

האם חברת המטבחים טופז נקלעה לקשיים כספיים? לקוחות החברה שפנו ל"גלובס" מלינים על כך שהחברה לא סיפקה להם את המטבחים שרכשו, וכי היא אינה מספקת להם תשובות.

לדברי אפרת כהן, אחת הלקוחות, היא רכשה מטבח מהחברה לפני שנה ושילמה בעבורו במזומן - אך לא קיבלה אותו. "הזמנתי את המטבח לפני כשנה ושילמתי עליו קרוב ל-30 אלף שקל במזומן", סיפרה כהן. "הייתי אמורה לקבל את המטבח ב-31 לאוקטובר, ומאז אני רודפת אחריהם. אומרים שיחזרו אליי. במשך חודש ימים אני רודפת אחריהם רק למענה אנושי - ואין תשובה. יש להם מוקד חיצוני שהשארתי בו מספר הודעות; אף אחד לא ענה. השגתי את המספר של אחראית האספקה של החברה, בחורה בשם אווה, והיא לא דאגה לחזור.

"לא דאגו אפילו לעדכן אותי שיהיה עיכוב. התקשרתי הבוקר לסניף חיפה, והיא אמרה שאין לה שום תשובה לתת לי עד השבוע הבא. אני מבינה שהמטבח שלי אפילו לא יצא לייצור. זאת אומרת שבמשך שנה שלמה, אפילו לא דאגו לייצר את הגוף. יש לי עוד דירה שאני מטפלת בה בעבור מישהו אחר, והסיפור אותו הדבר".

המותג מטבחי טופז נרכש ב-2010 על-ידי חברת "היי סיין - מרכז הציוד לבית ולגן" שבראשות דניאל חורי, אשר שינתה את שמה ל"טופז אמנות המטבח". לחברה יש מפעל בראש-פינה, והיא מפעילה 5 סניפים בראשון-לציון, בבני-ברק, באשדוד, בחיפה וחנות מפעל בראש-פינה.

לקוח אחר של החברה נתקל באותה התנהלות שתיארה הלקוחה כהן. לדבריו, הוא רכש כמה מטבחים מהחברה לדירות שנרכשו מקבלן באור-עקיבא, אך המטבחים לא סופקו.

"שדרגנו את המטבחים", סיפר הלקוח. "הדירות נמסרו לנו לפני חודשיים - והמטבחים לא הגיעו. הם מספרים סיפורים. לא עונים לטלפונים. לפני יומיים הייתי שם, והעובדות בוכות".

לדברי הלקוח, לפני כמה שבועות פנתה אליו החברה ודרשה לסיים את התשלומים. "גבו מאיתנו כספים כתנאי לאספקה, והם עוד לא התחילו לייצר. אמרו לי: 'אם אתה רוצה שנוריד לייצור, תבוא תשלם'. כל הצ'קים שנתתי נפרעו. הם חייבים לי באופן אישי יותר מ-200 אלף שקל. הלכתי לסניף בבני-ברק, ופגשתי עוד הרבה לקוחות ששילמו ולא קיבלו מטבחים".

תגובת מטבחי טופז ודניאל חורי לא התקבלה עד למועד ירידת הגיליון לדפוס.