החברה הישראלית שתתרגם שיחות טלפון בזמן אמת

לקסיפון סגרה עסקה עם צפי הכנסות של 2 מיליון אירו עם חברת תקשורת צרפתית

חברת התקשורת הישראלית לקסיפון, העוסקת בפיתוח שירות מתורגמן אוטומטי לשיחות טלפון, השיקה את "לקסיפון 2". מדובר בתוכנת תרגום אשר מאפשרת, לטענת החברה, לבצע תרגום רצוף בזמן אמת של שיחות טלפון.

שירות לקסיפון מאפשר לשני אנשים לשוחח בטלפון בשתי שפות שונות, כאשר כל אחד מהם שומע את השיחה בשפתו שלו. בגרסה הישנה של השירות, הדוברים נדרשו לומר משפט ולחכות לתרגום וכן לאותת מתי הם רוצים להחליף את 'כיוון' התרגום. כעת, לקסיפון 2 מאפשר לכל דובר לומר רצף משפטים והתרגום יתחיל מיד עם סיום רצף הדיבור (לאחר הפסקה של כשתי שניות). כמו כן, לקסיפון מקשיב לשני הדוברים סימולטנית ומתרגם כל אחד בנפרד גם אם הם מדברים בעת ובעונה אחת.

הגרסה החדשה מקצרת את השהיית התרגום, והופכת את השיחה המתורגמת ליותר טבעית. לקסיפון 2 מתרגם לאנגלית, ספרדית, פורטוגזית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, סינית, רוסית, ולאחרונה גם לעברית. "המטרה שלנו תהיה תמיד להגיע כמה שיותר קרוב לשיחה מתורגמת המדמה במדויק שיחה בשפת הדובר", אומר ד"ר אייק שגיא, מנכ"ל ומייסד לקסיפון.

לקסיפון סגרה בימים אלו עסקה עם צפי הכנסות של 2 מיליון אירו עם חברת התקשורת הצרפתית SFR. לחברת SFR כ-20 מיליון מנויים פרטיים וכמיליון מנויים עסקיים. שירות לקסיפון מיועד למנויים העסקיים של החברה. השירות יאפשר להם לשוחח עם עמיתים ואנשים שאינם דוברים צרפתית ויקל עליהם ולבצע את פעילותם העסקית.

לקסיפון הוקמה ב-2010 על-ידי שגיא וגייסה כשלושה מיליון דולר.