"כלכלת ארה"ב בדרך למיתון, הדאו ג'ונס יקרוס ב-30%"

אנליסטים ל-CNBC: "זה נראה כמו 1937. אי אפשר להמשיך בתוכניות התמריצים לנצח ולכן צפוי בקרוב תיקון חד בשווקים" ■ "הכלכלה למעשה תתקשה לתפקד ללא התמריצים שגרמו יותר נזק מאשר תועלת"

על רקע נתוני הצמיחה החזקים שפורסמו היום, ונתוני המאקרו הטובים יחסית שפורסמו בשבועית האחרונים, יש גם לא מעט כלכלנים ואנליסטים המזהירים כי הנתונים לא כל כך טובים כפי שהם נראים.

בשיחה עם CNBC אומר Paul Gambles, מנהל השקעות בחברת MBMG International, כי המשקיעים שנכנסים היום לשוק המניות ו"רודפים אחרי הראלי" הם אמיצים מאוד אבל לא נוהגים בחוכמה.

"זה נראה כמו 1937. אי אפשר להמשיך בתוכניות התמריצים לנצח ולכן צפוי בקרוב תיקון חד בשווקים. הכלכלה למעשה תתקשה לתפקד ללא התמריצים שגרמו יותר נזק מאשר תועלת ולכן אני צופה שכבר בחצי הראשון של 2014 נראה את המשק האמריקני גולש למיתון".

להערכתו, שוקי הנדל"ן והעבודה לא חזקים כפי שהם נראים מהנתונים הרשמיים. "שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נמצא בשפל של 3 עשורים וירד לאחרונה לרמה של 62.8% בלבד. אלה נתונים מחרידים".

גם Sandy Jadeja, אסטרטג בכיר בחברת SignalPro, צופה תיקון חד בשווקים. "בהסתכלות טכנית אני מאמין שהדאו ג'ונס צפוי ליפול בכ-4,700 נקודות במהלך 2014".

להערכתו בחודשים ינואר או מארס צפוי לחול מפנה בשווקים. הוא ממליץ להשקיע בסחורות "רכות".

גם Kit Juckes, אסטרטג בסוסייטה ג'נרל, מעריך שהראלי יימשך בחודשים הקרובים אולם בחצי השני של 2014 יחול שינוי והשווקים ייפלו.