פשרה: שופרסל תפצה ב-10-25 שקל את לקוחות אתר האינטרנט

לקוחות שהזמינו סל מוצרים ברשת דרך האתר של שופרסל יפוצו בגין הפרשים במחירי הסל שהוצג במהלך ההזמנה ובין החיוב בפועל בהתאם למועד האספקה

פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד שופרסל: לקוחות האינטרנט שהזמינו ושיזמינו סל מוצרים ברשת דרך האתר של שופרסל, יפוצו ב-10-25 שקל בגין הפרשים במחירי הסל שהוצג במהלך ההזמנה ובין החיוב בפועל בהתאם למועד האספקה.

ברקע, בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה ב-2012, בטענה כי מחירי ההזמנות שמבצעים צרכנים באתר שופרסל נקבעים לפי מועד האספקה ולא לפי מועד הקנייה. במצב כזה, לקוחות שהזמינו מוצרים במבצע שמסתיים לפני מועד האספקה, יחויבו בקנייה בסכום מלא, ללא אותה הנחה, ולפיכך בסכום אחר מזה שראו בסיכום ההזמנה בפועל.

התובעים טענו כי הפערים בין מחיר הקנייה ובין המחיר הסופי מהווה הפרה בוטה של הדין ומהווים הטעיית צרכנים. קבוצת התובעים הוגדרה כאלה שביצעו הזמנה באתר שופרסל במשך 7 השנים האחרונות.

שופרסל טענה להגנתה כי בתקנון האתר מפורט כי התמחור הסופי של העסקה נעשה בהתאם למועד האספקה, וכי עובדה זו מביאה לעיתים להוזלה של הסך הסופי בעקבות מבצעים שנכנסו לתוקף לאחר ההזמנה ועד למועד האספקה.

הפשרה שהושגה קובעת כי בפני המזמינים באתר שופרסל יודגש כי תוקף המבצעים עומד לפוג לפני מועד האספקה, וכי באפשרות הלקוח לוותר על אותו מוצר או לבדוק מועד אספקה אחר.

בנוסף, לקוחות פעילים יקבל הטבה לפי הפירוט הבא: לקוחות שביצעו קנייה אחת במהלך הרבעון השני והשלישי (1 באפריל עד 30 בספטמבר) של שנת 2013 יקבלו הנחה של 25 שקל בקנייה ב-560 שקל ומעלה ו-10 שקלים על קנייה בסכום נמוך מזה - ההנחה תוענק ללקוחות בעת ביצוע הזמנה עתידית.

גם התובעים יצאו נשכרים ב-30,000 שקל כל אחד, ועורך הדין יקבל שכר-טרחה של 190 אלף שקל. (ת"צ 533111-07-12).