הטיפ היומי: ל-CSR לא נותר הרבה מרכישת צורן

חברת הטכנולוגיה עוסקת בפיתוח שבבים המיועדים לקישוריות, רכשה בשנת 2011 את החברה הישראלית צורן, המפתחת שבבים למוצרי אלקטרוניקה צרכנית, כגון מצלמות, טלוויזיות דיגיטליות ו-DVD

חברת הטכנולוגיה CSR נסחרת בלונדון (סימול: CSR:LN) לפי שווי שוק של כ-1 מיליארד פאונד. החברה עוסקת בפיתוח שבבים המיועדים לקישוריות, ובשנת 2011 רכשה את החברה הישראלית צורן, המפתחת שבבים למוצרי אלקטרוניקה צרכנית, כגון מצלמות, טלוויזיות דיגיטליות ו-DVD.

באחרונה דווח, כי CSR תפטר עשרות עובדים ממרכז הפיתוח של צורן בישראל, ותפסיק לתמוך בקו מוצרי ה-Coach שהגיע מצורן, ומהווה פלטפורמה למצלמות דיגיטליות.

לא הרבה נותר היום ב-CSR מרכישת צורן, אך להערכתנו לאור המחיר הנמוך ששולם עבור הרכישה - EV - Enterprise Value של 181 מיליון דולר בעת השלמת העסקה - וכן לאור הקיצוצים האגרסיביים בעלויות לאחר מכן, לא נראה לנו שהייתה שריפת מזומנים משמעותית. עם זאת, אנחנו תוהים איך אפשר היה להשתמש נכון יותר בהון הזה להשגת צמיחה אורגנית ב-CSR בשנתיים האחרונות.

אנו מאמינים שעסקי המצלמות הניבו הכנסות שנתיות של כ-40 מיליון דולר לחברה, וכי המהלך הנוכחי מיועד להשיג חיסכון של 30 מיליון דולר בהוצאות התפעוליות השנתיות. CSR תרשום הפחתה של 90 מיליון דולר ומספר עובדיה ירד ב-200 עד סוף הרבעון השני של 2014.

במקביל, החברה עדכנה את התחזיות שלה לרבעון הרביעי, והיא מצפה להכנסות של 200-210 מיליון דולר, לעומת טווח של 195-215 מיליון דולר בתחזית הקודמת. אנו מותירים ללא שינוי את התחזית שלנו, על רמה של 207 מיליון דולר.

אנו מאמינים שהציפיות מ-CSR ירדו והמניה משקפת תחזית צמיחה של 7% ל-2013-2018, בדומה לצפי שלנו. בטווח הקרוב סביר ששיעור הצמיחה יהיה נמוך, אך המצב ישתפר במחצית השנייה של 2014. בטווח הארוך אנו חוששים מפני התגברות התחרות.

המלצתנו למניית CSR נשארת ללא שינוי, "נייטרלי", ואנחנו מעלים את מחיר היעד מ-5.3 פאונד ל-5.8 פאונד - כ-7% מתחת למחירה הנוכחי.

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם