לגארד: קרן המטבע תעלה את תחזית הצמיחה של ארה"ב

יו"ר קרן המטבע הביעה אופטימיות לגבי כלכלת ארה"ב וציינה כי האבטלה במגמה ירידה, הצמיחה עולה והמחוקקים בקונגרס הגיעו לפשרה בנוגע למחלוקות הפיסקאליות

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) צופה כי כלכלת ארה"ב תתרחב בקצב גבוה יותר ב-2014, בשל שיפור בנתונים הכלכליים וסימנים חיוביים לפשרה בין הפוליטקאים בקונגרס.

יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד שיבחה את הפדרל ריזרב ואת החלטתו משבוע שעבר להתחיל ולצמצם את תוכנית התמריצים העצומה שהוא מוביל. "הצמיחה עולה והאבטלה יורדת", אמרה לגארד בראיון לרשת NBC. "כל הנתונים הללו נותנים לנו תחזית צמיחה חזקה יותר לגבי 2014, וככל הנראה אנו נעלה אותה".

דבריה של לגארד מגיעים לאחר נתון צמיחה מפתיע שפורסם ביום שישי. קריאת התמ"ג הסופית לרבעון השלישי של 2013 הצביעה על התרחבות של 4.1% בכלכלה האמריקאית, לעומת צפי כלכלנים לצמיחה בקצב של 3.6%. לפי הנתונים, הוצאות הצרכנים גדלו ברבעון זה בכ-2% לעומת 1.4% בעדכון הקודם. שיפור חל גם בהשקעות התאגידים שגדלו ב-5.8% לעומת 1.7% בעדכון הקודם.

לפי התחזית שפרסמה קרן המטבע הבינלאומית בחודש אוקטובר, כלכלת ארה"ב צפויה להתרחב בקצב של 2.6% ב-2014, לעומת צפי לקצב צמיחה של 1.6% השנה. באותה תקופה, לגארד הזהירה כי לכישלון הקונגרס האמריקאי להעלות את תקרת החוב יהיו השלכות שליליות על הכלכלה הגלובלית.