האם זה מה שיביא לסוף המחירים המופקעים בשילב?

בני הזוג שושי ואיציק אורן במו"מ מתקדם למכירת יצרנית ומפתחת הצעצועים Tiny Love לרוכש זר, לפי שווי של כמה עשרות מיליוני שקלים - סכום גבוה יחסית כיוון שככל הידוע, היקף המכירות של טייב לאב אינו עולה על 50 מיליון שקל בשנה

בעלי רשת שילב, הזוג שושי ואיציק אורן, במו"מ מתקדם למכירת יצרנית ומפתחת הצעצועים Tiny Love לרוכש זר, כפי הנראה חברת צעצועים אמריקאית. לפי הערכות, המו"מ מתנהל לפי שווי של כמה עשרות מיליוני שקלים. מדובר בסכום גבוה יחסית כיוון שככל הידוע, היקף המכירות של טייב לאב אינו עולה על 50 מיליון שקל בשנה.

עם זאת, טייב לאב, שהוקמה על ידי הזוג אורן ב-1993, זוכה לשיעורי רווח גבוהים במיוחד. החברה פועלת מישראל אך הצעצועים עצמם מיוצרים בסין בעלויות נמוכות. בשל המיתוג הגבוה בשוק הישראלי, מחירי המוצרים כאן גבוהים במיוחד.

לפני יותר משנה, בספטמבר 2012 חשף "גלובס" את פערי המחירים התהומיים בין השוק המקומי לשוק האמריקאי - המגיעים עד לפי 3. מפער המחירים הזה ניתן לגזור את הרווחיות הגבוהה של המותג בישראל.

כך, מובייל לתינוק של טייב לאב נמכר באמזון ב-33 דולר שערכם אז עמד על 132 שקל, ואילו בישראל נמכר אותו מובייל ברשת שילב ב-390 שקל. כל זאת למרות שילב נמצאת אף היא באותה בעלות.

למרבה הצער, גם עם עסקת המכירה תצא בסופו של דבר אל הפועל, נראה שהרוכשת תבקש לשמר את רמת המחירים הגבוהה שנקבעה בשוק המקומי.

רשת שילב עצמה נוסדה על ידי הזוג אורן ב-1974 וגם היום היא הרשת הגדולה בישראל למוצרי תינוקות אם כי קמו לה מתחרים כדוגמת רשת מוצצים. לשילב יש היום כ=50 סניפים. לפני שנים אחדות ניסו בני הזוג אורן למכור את הרשת ללא הצלחה ובעקבות זאת נחשפו תוצאותיה הכספיות.

מחזור המכירות של שילב הסתכם בשנת 2009 ב-218 מיליון שקל, וה-EBITDA ב-21 מיליון שקל. על בסיס נתוני המכירות של המחצית הראשונה 2010, שילב תכננה להגדיל המכירות באותה שנה ל-230 מיליון שקל ואת ה-EBITDA ל-25 מיליון שקל אך לא ברור אם יעדים אלה הושגו בפועל.