הומלצה להפקדה תוכנית למרכז תעסוקה חדש במבואות יפו

מדובר בתוכנית בית מרכזים בקיבוץ גלויות ביפו, לפיה יוקם מרכז תעסוקה חדש בן 80 אלף מ"ר שיכלול מרכז תעסוקה, תיירות, מסחר ומגורים, כולל מגדל תעסוקה בן 25 קומות וכן אופציה לשילוב של עד 25% משטחו למגורים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה היום להמליץ על הפקדת תוכנית בית מרכזים ברחוב קיבוץ גלויות ביפו. על פי התוכנית, החלה על שטח בן 18.5 דונם הנמצא בבעלות משפחת עופר, יוקם מרכז תעסוקה חדש בן 80 אלף מ"ר שיכלול מרכז תעסוקה, תיירות, מסחר ומגורים, כולל מגדל תעסוקה בן 25 קומות וכן אופציה לשילוב של עד 25% משטחו למגורים.

תוכנית בניין העיר שחלה על המבנה כיום כוללת תעסוקה מקומית, תעשייה ומלאכה וקיים בו מבנה תעשייה בן ארבע קומות. במפלס הקרקע ממוקמת תחנת דלק. חלקו המערבי של המתחם אינו בנוי. בשנת 2003 אירעה במבנה שריפה וחלקו של הבניין קרס.

התוכנית החדשה, שערך משרד קייזר לקנר אדריכלים, משנה את ייעוד השטח לתעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות בשטח של 80 אלף מ"ר, וכוללת גם שטחים ציבוריים פתוחים ומבני ציבור בשטח של כ-2,650 מ"ר.

פיתוח המתחם יכלול הקמת שלוש קומות לשימושי מסחר, ומעליהן בנייני תעסוקה בגובה של 12 קומות לאורך רחוב קיבוץ גלויות. בפינת הרחובות קיבוץ גלויות ושלבים תפותח כיכר לשימוש הציבור ולצדה יוקם מגדל תעסוקה או מלונאות בגובה 25 קומות. ניתן יהיה להמיר עד 25% מסך השטחים העיקריים למגורים, בתנאי ששליש ממספר הדירות יוקצה לדיור בר השגה, בהתאם לקריטריונים שקבעה מועצת העירייה.

בנוסף, בתחום התוכנית מתוכנן רחוב חדש שיקשר את רחוב קיבוץ גלויות לרחוב היסוד ויאפשר לבאים ממזרח כניסה ישירה למתחם.

תוכנית בית מרכזים תואמת את מדיניות עיריית תל אביב הרואה באזור ציר שלבים, שבו ממוקמת התוכנית - מוקד חדש בין יפו לתל אביב. במסגרת תוכנית המתאר של תל אביב שהופקדה לאחרונה, ציר שלבים יהפוך לרחוב עירוני פעיל הכולל חזיתות מסחריות ושיתקשר לשכונות הסמוכות באמצעות רחובות מזרח-מערב אשר יחברו את דרום העיר אל הים. לאורך רחוב שלבים יוגדל מלאי שטחי המגורים ויתאפשר גם שילוב מוגבל של שטחי משרדים. לאורך הרחוב נקבעו מספר מוקדים למוסדות ציבור עירוניים אשר יתרמו להתפתחות האזור, בדומה למכללה האקדמית ת"א-יפו שכבר הוקמה במקום.