מטוסי צה"ל תקפו יעדי טרור ברצועת עזה: "זוהו פגיעות מדויקות"

מטוסי חיל האוויר הפציצו אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה וכן אתר לאחסון אמצעי לחימה בצפון הרצועה, לאחר שרקטת קסאם נורתה משטח הרצועה והתפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק

הדרום מתחמם: מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (ו') יעדי טרור ברצועת עזה, זאת לאחר שרקטת קסאם נורתה משטח הרצועה והתפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

דובר צה"ל מסר כי "באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תקף צה"ל אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה וכן אתר לאחסון אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. זאת בתגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל".

עוד נמסר כי "ארגוני הטרור ברצועה שמו להם למטרה לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות". גורמי רפואה ברצועת עזה דיווחו כי לפחות פלסטיני אחד נפגע.

בתגובה לירי רקטת הקסאם של אתמול, אמר ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג'ון: "אנו ערים למתח הביטחוני שנוצר באזורנו בימים האחרונים. על הממשלה לנהוג באסרטיביות כלפי המפגעים וצה"ל יודע לעשות זאת. היישובים שלנו חזקים, אך לא נשלים עם הירי".

אתמול לפנות בוקר נורתה רקטה נוספת לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון ואזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי עוטף עזה. גם במקרה זה התפוצצה הרקטה בשטח פתוח, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בשבוע האחרון, ולאחר פיגוע הירי על גבול הרצועה שגבה את חייו של אזרח ישראלי, השלים צה"ל פרישת שלוש סוללות כיפת ברזל באילת, ברחובות ובאשדוד. סוללות אלו מצטרפות לשתי סוללות שנפרשו השבוע באזור שדרות ובאר בשבע.

משפחות נפגעי הטרור הפגינו בת"א

במקביל, הפגינו אתמול עשרות מבני משפחות נפגעי הטרור מול הקריה בתל אביב, בדרישה לבטל את שחרור רוצחי יקיריהם כחלק מיישום הפעימה השלישית, המובאת כעת להצבעה בוועדת השרים.

המפגינים חסמו את רחוב קפלן הסמוך, כשהם קוראים בגנות שרי הממשלה שתמכו בשחרור המחבלים. "באנו למחות נגד ההחלטה הנוראית הזאת", אמר אורן תמם, שרוצחי אחיו רב"ט משה תמם צפויים להשתחרר במסגרת המהלך. "אנחנו קוראים לראש הממשלה נתניהו ולכל השרים שהרימו את היד בהצבעה לשחרור המחבלים לחזור בהם. מאז שתי הפעימות הקודמות הטרור רק גובר. שחרור נוסף של מחבלים רק יוסיף לאירועים הללו".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להסלמה ברצועת עזה: "ישראל רואה בחמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת מרצועת עזה. אנו נכה גם באלה שתוקפים אותנו וגם באלה שנותנים להם חסות. לא תהיה שום חסינות לאף אחד".

שר הביטחון משה יעלון התייחס שלשום לתקרית הקשה שבה נורה למוות סלאח אבו לטיף, עובד חברת קבלן המועסקת על ידי משרד הביטחון, מאש שנפתחה לעבר כוח צה"ל בגבול רצועת עזה. "חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא אחראי למתרחש שם. אנחנו מצפים ממנו שיטיל את מרותו ואם לא יעשה זאת - נמשיך להגיב כפי שהגבנו, בצורה חריפה וחזקה".