דוח: כל ילד שלישי בישראל עני; כל ילד שני על סף עוני

הנשיא שמעון פרס: "לא ייתכן שגירעון לאומי יוטל על הכתפיים הצעירות ביותר, על הילדים; אסור לנו להזניח את הילדים - זוהי שגיאה שנשלם עליה בעתיד"

אחרי דוח העוני של המוסד לביטוח לאומי ודוח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת, קיבל לידיו היום (א') נשיא המדינה שמעון פרס את השנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד, שמשלים תמונת מצב עגומה בכל הקשור לעוני בקרב ילדים בישראל. על-פי הנתונים, שליש מהילדים בישראל מצויים מתחת לקו העוני ומחצית מהילדים נמצאים על סף העוני.

"לא ייתכן שגירעון לאומי יוטל על הכתפיים הצעירות ביותר, על הילדים", אמר הנשיא פרס בעת קבלת הדוח מידי מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן. "יש לשנות את חלוקת המשאבים בישראל ולקבוע יעדים ברורים שיסייעו לילדים בסיכון ובמצוקה. אסור לנו להזניח את הילדים - זוהי שגיאה שנשלם עליה בעתיד". פרס, שכיוון את הדברים ככל הנראה לקיצוץ בקצבאות הילדים, הוסיף: "הדוח מציג תמונה קשה ביותר של הזנחת ילדים בישראל. הוא צריך להדיר שינה מכולנו ועולה ממנו כי יש לנו פוטנציאל אדיר ואנחנו מבזבזים אותו. אין דבר ברור יותר מזה ואין דבר זועק יותר מזה - הזנחת ילדים זה החטא החמור ביותר שאני יכול להעלות בדעתי".

עוד על-פי הדוח, כל ילד חמישי בישראל נפגע מינית, כל ילד שישי מוכר לשירותי הרווחה, כל ילד שביעי סובל מהזנחה פיזית וכל ילד שמיני סובל ממוגבלות פיזית או שכלית. עוד עולה כי כל ילד שני נחשף לתכנים מיניים שליליים באמצעות האינטרנט, לכל ילד שני אין תעודת בגרות וכל ילד שני נזקק לשיעורים פרטיים במתמטיקה.

"בשביל לדאוג לטובתם של יותר ילדים בישראל צריכים עוגה יותר גדולה", אמר היום ד"ר קדמן. לדבריו, "מספר הילדים אינו סוד וניתן לצפות את העתיד ולדעת כבר היום כי עוד שלוש שנים נצטרך יותר גני ילדים ויותר כיתות. אני מציע לכולם לקרוא את הנתונים ולהפנים - אין לנו אליבי לומר 'לא ידענו'. אם נשב ונמתין כי הדברים יקרו, אנו נהרוס את עתידנו. הנתונים אינם גזירה משמיים זה הכל מעשה בני האדם, מגיע לילדים שלנו לחיות בבריאות, בבטחון ולקבל חינוך אמיתי בחינם".