נוסעי הרכבת נדהמו: כך "נעלמו" 4 ימים ב"חופשי-חודשי"

נוסעי הרכבת הרוכשים כרטיסי "חופשי-חודשי" גילו הבוקר כי עליהם לחדש את הכרטיסים היום במקום מחר ■ בנוסף, כרטיסי "חופשי-חודשי גמיש" ל-30 יום שנקנו היום יפוגו משום מה ב-27 בינואר ■ הרכבת: "הייתה תקלת תוכנה; נפצה בהתאם"

נוסעי רכבת ישראל רגילים אמנם לעיכובים, צפיפות ודוחק בקרונות ורמת שירות שלא תבייש את אוזבקיסטן, אך הבוקר (ג') הם נדהמו לגלות כי הרכבת גם מגדירה מחדש את גבולות הזמן.

נוסעי הרכבת הרוכשים כרטיסי "חופשי-חודשי" גילו הבוקר כי עליהם לחדש את הכרטיסים היום במקום מחר. מדובר בנוסעים שרכשו בחודש שעבר הסדר נסיעה לכל חודש דצמבר, כך שהוא היה אמור לפוג רק מחר (ד').

כמו כן, לאחרונה הודיעה הרכבת על שינוי בהסדר הנסיעה "חופשי-חודשי": במקום לשלם מראש על הסדר נסיעה לכל החודש הבא, מעתה הנוסעים יוכלו לרכוש רק "חופשי-חודשי גמיש" התקף למשך 30 יום.

בעיה אחת ברורה צצה בהסדר החדש: בחודשים שבהם ישנם 31 יום, הנוסעים למעשה "מפספסים" יום אחד ונדרשים בפועל לשלם יותר מבעבר.

אך היום צצה בעיה נוספת: נוסעים שרכשו היום כרטיס "חופשי-חודשי גמיש" ל-30 יום במערכת הממוחשבת בתחנות הרכבת נדהמו לגלות הודעה על צג המחשב, לפיה הסדר הנסיעה יהיה תקף עד 27 בינואר, ולא עד 29 בינואר (למעשה, אותם נוסעים היו אמורים לרכוש את הסדר הנסיעה מחר וליהנות מנסיעות עד 30 בינואר, אך כאמור הסדרי הנסיעה לדצמבר פגו משום מה היום).

מרכבת ישראל נמסר כי מדובר בתקלה במכונות האוטומטיות, וכי הלקוחות יפוצו: "רכבת ישראל פעלה במשך שנים בכדי לעבור לכרטיס גמיש, משום שהוא טוב יותר ללקוח ומשפר את השירות.

"החל מסוף חודש נובמבר הפסיקה רכבת ישראל את מכירת ה'חופשי-חודשי' וביצעה מעבר לכרטיס החדש מסוג 'רב-קו גמיש 30'. באמצעות הכרטיס הגמיש, יכול הלקוח לתזמן את רכישת הכרטיס לפני או אחרי חגים/חופשות וכדומה, כך שהרכישה תהיה משתלמת ביותר עבורו ותנצל את הטבת הכרטיס במשך 30 יום מלאים. זאת, בניגוד ל'חופשי-חודשי' קלנדארי, שתקף גם בחודשים בהם חלו חגים ומועדים וגם ביחס לחודשים קצרים.

"רכבת ישראל עצרה היום את מכירת 'רב-קו גמיש 30 יום' באמצעות המכונות האוטומטיות בלבד, וזאת בשל תקלת תוכנה. כל נוסע שרכש כרטיס מסוג זה באמצעות המכונות ונפגע כתוצאה מכך, יפוצה בהתאם".