ההמלצות החמות: 10 מניות ל-2014 לפי שיטת וורן באפט

המשקיע האגדי וורן באפט ידוע כמי שרוכש חברות על סמך מגוון פרמטרים, שהעיקריים בהם: עסקים פשוטים וקלים להבנה, שקל לצפות את עתידם, שהוכיחו בעבר צמיחה עקבית בהכנסות וברווחים, תשואה נאה להון, הנהלה טובה וחפיר רחב

לאחר העליות החדות בשוקי המניות בארה"ב בשנת 2013, המשימה לאיתור מניות אטרקטיביות הופכת להיות קשה יותר. ובכל זאת, עדיין קיימות הזדמנויות מעניינות.

המשקיע האגדי וורן באפט ידוע כמי שרוכש חברות על סמך מגוון פרמטרים, שהעיקריים בהם: עסקים פשוטים וקלים להבנה, שקל לצפות את עתידם, שהוכיחו בעבר צמיחה עקבית בהכנסות וברווחים, תשואה נאה להון, הנהלה טובה וחפיר רחב, שמגן על העסק מפני מתחרים.

רן קבין, מנכ"ל קבין בית השקעות, מפרט כמה רעיונות למניות שעומדות בקריטריונים המוכרים של באפט.

1. רוס סטורס (סימול: ROST): האמריקאים אוהבים לקנות בזול. רוס סטורס היא רשת דיסקאונט של חנויות ביגוד, אשר מונה למעלה מ- 1,100 חנויות. ניתן למצוא בחנויות החל מן המותגים המוכרים והידועים ועד מוצרי ביגוד ואקססוריז מוכרים פחות. כמעט הכל במחירים זולים במיוחד ובהנחות גדולות. ב-10 השנים האחרונות החברה הכפילה את הכנסותיה כמעט פי 2.5 ואת הרווח למניה ביותר מפי 4.5. למרות הזינוק במחיר המניה בשנת 2013, מכפיל הרווח הצפוי לשנה הבאה סביר ועומד על כ-16.5. המניה יודעת לייצר ערך למשקיעים ומאז סוף 2007 הכפילה את עצמה ביותר מפי 6.

2. בד בת' אנד ביאונד (סימול: BBBY): רשת קמעונאית המוכרת מגוון מוצרים לבית, כגון כלי מיטה, פריטים לאמבטיה ולמטבח, ריהוט, כלי בית וכו'. החברה צומחת בעקביות במשך שנים. ההכנסות צמחו מ-4.48 מליארד דולר ב-2004 לכ-10.91 מליארד דולר בשנה האחרונה והרווח למניה באותה תקופה, צמח מ-1.31 דולר לרווח של כ-4.56 דולר. החברה מתרחבת על ידי פתיחת חנויות נוספות והגדלת מגוון המוצרים. המניה טיפסה יפה לאחרונה ולכן עשוי לבוא תיקון. יחד עם זאת, המחיר עדיין זול יחסית עם מכפיל רווח צפוי של פחות מ- 14 לשנה הבאה.

3. קואץ' (סימול: COH): גם שוק היוקרה ייהנה מההתאוששות רשת חנויות אקססוריז, הפועלת בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם: יפן, הונג קונג, מרכז סין, טייוואן וסינגפור. קואץ' מוכרת תיקים לנשים ולגברים, תכשיטים, נעלים וכו'. החברה נמצאת כיום בעיצומו של משבר, כאשר המתחרה החזקה שלה "מייקל קורס" מצליחה לנגוס מנתח השוק שלה. יחד עם זאת, החברה מבצעת מהלכים שצפויים להשפיע לחיוב כבר במחצית הראשונה של 2014. מחיר המניה זול עם מכפיל רווח של פחות מ- 14 לשנה הבאה.

קבין מציין כי עליית הריבית צפויה לעשות טוב לבנקים האמריקאים צמצום תוכנית הרכישה ועליית הריבית לטווח ארוך הן חדשות טובות לבנקים. הריבית קצרת הטווח צפויה להישאר זולה ולאפשר לבנקים להמשיך לשלם ריביות מגוחכות על פיקדונות. הריבית לטווח ארוך עולה והבנקים צפויים להרוויח הרבה יותר על ההלוואות שהם מספקים. כאשר מוסיפים לכך גם שיפור כללי במצב הכלכלי, ירידה בהפרשות לחובות מסופקים ופעילות פיננסית מוגברת, התמונה של מניות הבנקים נראית חיובית מאד גם לשנת 2014:

4. וולס פארגו . זהו הבנק, עם הנתונים הטובים ביותר בארה"ב וזו גם הסיבה שהוא הפך להיות האחזקה הגדולה ביותר בתיק של וורן באפט. וולס פארגו נמצא בין המקומות הראשונים בכל הפרמטרים החשובים למדידת בנקים כגון: תשואה להון, תשואה לנכסים, יחסי יעילות טובים, תיק הלוואות איכותי ועוד. הבנק מנוהל היטב, דבר שבא לידי ביטוי באיתנות שלו ובעליונות שלו בשנת 2008 בהשוואה לבנקים האחרים. מחיר המניה משקף מכפיל רווח סביר יחסית של 11.25 על הרווחים הצפויים לשנה הבאה.

5. ג'יי.פי מורגן . בדומה לוולס פארגו, גם ג'יי פי מורגן נחשב לאחד הבנקים האיכותיים ביותר ומנוהל בצורה שמרנית וזהירה. בשנה האחרונה הבנק סבל מתביעות הקשורות למשבר הסאב פריים בהיקף כספי עצום וכן מלחץ רגולטורי כבד שאילץ אותו להפריש סכומי כסף גדולים לתשלומי קנסות ופשרות. כעת, כשמרבית החדשות הרעות מאחוריו, המשקיעים מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה. מחיר המניה משקף מכפיל רווח זול יחסית של כ-9.5 על הרווחים הצפויים לשנה הבאה.

6. גולדמן זאקס . גולדמן זאקס הוא בנק ההשקעות הגדול והמצליח ביותר בארה"ב. הגיאות בשווקים מביאה עימה גידול גם בפעילות מיזוגים ורכישות, הנפקות, ניהול השקעות, ייעוץ, פעילות פיננסית ומגוון שלם של הזדמנויות לבנק ההשקעות האיכותי הזה. המכפיל על הרווח הצפוי לשנה הבאה סביר בהחלט ועומד על כ-11.

7. ג'י.אן.סי. (סימול: GNC). ג'י.אן.סי. היא רשת החנויות המוכרת בתחום הוויטמינים ותוספי התזונה. החברה מוכרת את מוצריה תחת המותג GNC ומותגים נוספים בלמעלה מ-8,400 חנויות ברחבי העולם, בסיטונאות ובאמצעות מספר אתרי אינטרנט. החברה נחשבת למובילה בתחום ומאז הנפקתה בשנת 2011, המניה הכפילה את עצמה פי 3.5 על רקע שיפור עקבי בתוצאותיה. על אף העלייה החדה במניה, המכפיל על הרווח הצפוי לשנה הבאה סביר ועומד על פחות מ-17. GNC משתלבת יפה במגמת התוספים הבריאותיים שמתחזקת בעולם.

8. גס (סימול: GES) רשת הבגדים והאקססוריז גס ידועה מאד במכנסי הג'ינס האופנתיים שלה וגם במגוון רחב של פרטי לבוש ואקססוריז נוספים. לאחר שנים רבות של צמיחה עקבית בהכנסות וברווחים, בשנתיים האחרונות החברה סבלה מחולשה, שבאה לידי ביטוי בירידה ברווחים וקיפאון בהכנסות, זאת בין היתר על רקע החולשה ביבשת אירופה, אליה היא חשופה באופן משמעותי. ברבעונים האחרונים, ניכר כי החברה מצליחה להפתיע את המשקיעים לחיוב וייתכן מאד שהיא חוזרת לצמוח. דווקא החשיפה לאירופה, עשויה להפוך את גס לחברה מעניינת ככל שאירופה אכן תמשיך להראות סימני התאוששות.

9. באקל (סימול: BKE) באקל היא רשת קמעונאית לביגוד, הנעלה ואקסוסריז לקהל צעיר בארה"ב. החברה הצמיחה את רווחיה והכנסותיה בכל אחת מ-10 השנים האחרונות ללא יוצא מן הכלל. ההכנסות הוכפלו פי 2.6 והרווח למניה פי 5. באקל גם נסחרת במחיר נוח המשקף לה מכפיל של כ-14.4 על הרווח הצפוי לשנה הבאה.

10. קוגניזנט (סימול: CTSH). קוגניזנט מספקת מגוון פתרונות IT, ייעוץ, ניהול תהליכים, ניהול מידע, אאוטסורסינג ועוד ועוד. החברה הוקמה בשנת 1998 ומאז היא צומחת בקצב מסחרר. רק בחמש השנים האחרונות היא הכפילה את הכנסותיה פי 2.6 ואת הרווח למניה פי 2.4. נקודת החולשה העיקרית במניה הוא מחירה שמשקף מכפיל של כ-20 על הרווח הצפוי בשנה הבאה. למרות המחיר המעט יקר, ההשקעה עשויה להשתלם בטווח הארוך.

לסיכום, מציין קבין, כדי לייצר ערך אמיתי בהשקעות לאורך זמן, חשוב לבחור בעסקים נהדרים, שימשיכו לצמוח ולהתרחב במשך שנים רבות. הפער בין גודל העסק ויכולת ייצור המזומנים שלו במועד שקנינו אותו לבין גודלו ויכולת ייצור המזומנים שלו בעוד מספר שנים, הוא "הערך" שייווצר לנו המשקיעים בתנאי שבעת הרכישה נשלם מחיר סביר. על אף הפשטות שבשיטת "השקעות הערך", התוצאות שלה מרשימות עד כדי כך, שמשקיעים מפורסמים רבים ובראשם וורן באפט, אשר פעלו על פיה צברו הון רב.

** חברת קבין בית השקעות מנהלת תיקי השקעות ללקוחות ומשמשת כמנהל השקעות חיצוני בהוסטינג לקרן נאמנות. ניירות ערך המוזכרים בדו"ח זה מוחזקים ו/או עשויים להיות מוחזקים בחלק מן התיקים הנ"ל ו/או בקרן וקבין בית השקעות בע"מ עשויה לרכוש ו/או למכור את ניירות הערך האמורים ללא כל הודעה. רן קבין הינו מנכ"ל ובעלים בחברת קבין בית השקעות ועשוי להחזיק בניירות המוזכרים (בכפוף לחוק). האמור לעיל מתבסס אך ורק על מידע פומבי גלוי לציבור ועל הערכות ואומדנים שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים, או בלתי מעודכנים ובשום אופן אינו מהווה יעוץ או הזמנה לרכוש או למכור את ניירות הערך הנזכרים בו ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל משקיע.