מתיחות ברשות השידור: המנכ"ל לא פגש את מנהל ערוץ 1 הנבחר

לפי הערכות, יוני בן-מנחם לא יקבל את מינויו של אילן דה פריס לתפקיד מנהל ערוץ 1 ■ הנהלת הרשות לא מגיעה לוועדות המליאה ולישיבות, ובכללן ישיבות התקציב

המתיחות ברשות השידור עולה שלב, כאשר חברי הנהלת הרשות, ובראשם המנכ"ל יוני בן-מנחם, מחרימים את ישיבות מליאת רשות השידור, ובהן ישיבות ועדת התוכן וועדות הכספים, שבהן נדון בימים אלה תקציב רשות השידור לשנת 2014.

כמו כן, המנכ"ל בן-מנחם לא הגיע לשתי ישיבות ועדת האיתור שבחרה את מנהל ערוץ 1, אילן דה פריס, ולא לקח חלק בהליך הבחירה של המנהל המיועד, שאמור להיות כפוף לו.

מינויו של דה פריס, שנבחר על-ידי ועדת איתור שמינה יו"ר רשות השידור, עדיין עומד בספק. זאת לאחר שלפחות 5 חברי מליאת רשות השידור והוועד המנהל ערערו על ההחלטה, בטענה כי מדובר במחטף של היו"ר, אמיר גילת, שלא שיתף את חברי הוועד המנהל בוועדת האיתור שבחרה את מנהל ערוץ 1.

עד לשעה זו לא שוחח או נפגש בן-מנחם עם דה פריס, וההערכה היא כי לא יקבלו לתפקיד. ועדת איתור קודמת, שבה לקחו חלק חברי הוועד המנהל של רשות השידור, בחרה לתפקיד את משה נסטלבאום, אשר הפעם לא הגיש מועמדות לתפקיד.

מתיחות הולכת ומעמיקה

במסגרת עסקת טיעון שאושרה השבוע בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, נסטלבאום לא יוכל לשמש בתפקיד ניהולי בשלושת החודשים הקרובים. במקרה שמינויו של דה פריס לא ייצא לפועל, יכנס לתפקיד מי שנבחר אליו שני, איש ערוץ 1 אלי בבא.

בין גילת לבין בן-מנחם שוררת מזה זמן מתיחות שהולכת ומעמיקה. גילת, יחד עם קבוצה של חברי מליאה, ביקש להתחיל בתהליך של הדחתו של בן-מנחם לפני כחודשיים, ומאז הוא מקפיד לבקר ולתקוף את מעשיו. באחרונה מינה ועדה שתבדוק את תפקודו הלקוי של ערוץ 1 בזמן סופת השלג הגדולה לפני למעלה משבועיים.

אתמול (ב') שידר הערוץ הראשון את התוכנית "פסק-זמן", בזמן המחצית במשחק ליגת העל בכדורגל בין הפועל תל-אביב להפועל באר-שבע, למרות שוועדת התוכן של מליאת רשות השידור, בראשותו של גילת, הורתה לבטל את התוכנית. ביום ראשון התכנסה ועדת התוכן של הרשות וקבעה כי התוכנית, בהגשתה של שרון פרי, אינה מעניקה ערך מוסף ואינה משרתת את ייעודה - להתכתב עם הפריפריה. אתמול, כאמור, שודרה התוכנית שוב.