הופקדה: תוכנית ל-12 מגדלים במתחם כורזים בגבעתיים

התוכנית מציעה בינוי של 12 מגדלים בני 27 קומות הכוללים סך הכל כ-264 אלף מ"ר עיקרי לתעסוקה ומסחר ו-37 אלף מ"ר למבנים ומוסדות ציבור

התקדמות באישור מתחם העסקים החדש של גבעתיים. הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב, בראשות גילה אורון, הממונה על מחוז תל-אביב במשרד הפנים, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את התכנית למתחם התעסוקה החדש בדרום גבעתיים, במתחם כורזים. על פי התוכנית יוקמו במקום 12 מגדלים בני 27 קומות שייועדו למסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור.

התוכנית מתייחסת למתחם בשטח 116 דונם בו פועל היום אזור התעסוקה הישן של העיר. נכון להיום קיימים במתחם מספר מבני תעשיה ישנים המשמשים למסחר, משרדים, מחסנים ותעשיות זעירות. עוד במתחם, מספר מבני ציבור. ממשרד הפנים נמסר כי המבנים הקיימים אינם מנצלים באופן מיטבי את האפשרויות לפיתוח ובנייה מיישום תמ"א 38 ופרויקטים לפינוי בינוי ולכן נקבעה תוכנית חדשה.

כאמור, התוכנית מציעה בינוי של 12 מגדלים בני 27 קומות הכוללים סך הכל כ-264 אלף מ"ר עיקרי לתעסוקה ומסחר ו-37 אלף מ"ר למבנים ומוסדות ציבור. עוד במסגרת התוכנית, תפותח ותיבנה מערכת דרכים חדשה שתכלול דרכים תת קרקעיות והתחברות לצירי תנועה מרכזיים כמו האלוף שדה.

כל אחד מהמגדלים במתחם ייצר דופן מסחרית פעילה לכיוון כיכר מרכזית ויקצה קומה ציבורית לשימושים כלל עירונים. התוכנית קובעת כי כל המבנים ייבנו על פי התקן לבניה ירוקה.

"מטרת התוכנית היא ליצור מרכז תעסוקה עירוני פעיל תוך מתן דגש לנושאים סביבתיים ושטחים פתוחים", המשיכו והסבירו במשרד הפנים, "יישום התוכנית במתכונת המלאה יתרום משמעותית לחוסנה הכלכלי של העיר גבעתיים הסובלת ממחסור בשטחי תעסוקה ומסחר וכן ייצר מרכז עירוני פעיל תוך מתן דגש על נושאים סביבתיים והולכי הרגל".

את התוכנית יזמו רשות מקרקעי ישראל ועיריית גבעתיים. אדריכל התוכנית הוא משרד זרחי אדריכלים.