"מניית טוויטר מתומחרת מעל לתסריט האופטימי ביותר"

מורגן סטנלי, שהוביל את הנפקת החברה בנובמבר, מוריד את ההמלצה לטוויטר ל"משקל חסר" במחיר יעד שמשקף דיסקאונט של 67% על מחיר השוק ■ "ההצלחה רחוקה מלהיות ודאית. נרצה לראות אינדיקטורים של אימוץ טוויטר ע"י המיינסטרים"

אחרי ריצה של כמעט פי 3 ממחיר ההנפקה ובכ-160% ממחירה ביום המסחר הראשון, יתכן כי שוויה של טוויטר הגיע לשיא, לפחות כרגע. מורגן סטנלי, אחד מבנקי ההשקעות שהוביל את הנפקת החברה בנובמבר, הוציא הבוקר דוח ובו הוא מוריד את ההמלצה לחברה ל"משקל חסר", ומפנה את המשקיעים למניות "סולידיות" יותר בתחום האינטרנט, כגון פייסבוק וגוגל. מניית טוויטר מגיבה בירידה של כ-3% מספר שעות לפני פתיחת המסחר בוול סטריט.

במורגן סטנלי טוענים כי "המניה (שנסחרת כרגע לפי שער של 61 דולר) מתומחרת מעל לתסריט האופטימי שלנו (Bull case). לדעתנו, ההצלחה של טוויטר רחוקה מלהיות ודאית בשלב כל כך מוקדם". במורגן סטנלי מעריכים את מניית טוויטר ב-33 דולר, מחיר שמשקף דיסקאונט של 67% במחיר המניה, ומציינים כי "אנחנו מרגישים נוח עם יחס הסיכון/סיכוי של טוויטר במחיר של 33 דולר, אך ברמות המחיר כרגע, אנחנו מעדיפים את פייסבוק או גוגל".

בנק ההשקעות מעריך את מניית החברה במקרה האופטימי במחיר של 61 דולר, ומוסיף בסקירה כי "בכדי להרגיש בנוח עם התסריט האופטימי נרצה לראות אינדיקטורים של אימוץ טוויטר ע"י המיינסטרים". עד שזה יקרה, מעריכים במורגן סטנלי כי השנה נתח השוק של טוויטר בשוק הפרסום ברשתות החברתיות יסתכם ב-7%, כלומר כמיליארד דולר, ואילו רוב השאר - 9.5 מיליארד דולר - יהיו בידי פייסבוק.