אלמוזנינו קורא לארדן: "שתף פעולה להבראת הדואר"

מנכ"ל דואר ישראל משיב למכתב החריף שהפיץ שר התקשורת גלעד ארדן שבו האשים אותו במצב החברה וכותב: תוכנית הבראה מעודכנת הוגשה לך בדצמבר 2013

מנכ"ל דואר ישראל חיים אלמוזנינו, שלח מכתב תגובה לשר התקשורת גלעד ארדן, לאחר שארדן התקיף אותו בצורה חסרת תקדים ופרסם מכתב שבו הוא מותח ביקורת עליו ועל ההנהלה בראשותו. ארדן, באמצעות יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, חזי צאיג, מובילים ניסיון להדיח את אלמוזנינו, כאשר מנגד עומדים משרד האוצר ורשות החברות ומתנגדים לכך, מפני שהם רואים את אלמוזנינו כמי שצריך להוציא לפועל את תוכנית ההבראה שמתגבשת לחברה.

במכתב שהעתקים ממנו נשלחו גם לחברי הדירקטוריון, לרשות החברות ועוד, משיב אלמוזנינו בצורה אלגנטית ונקייה לביקורת הקשה שהטיח בו ארדן שכתב: "מהבדיקות שערכתי עולה תמונת מצב מדאיגה ביותר ולפיה חברת הדואר הידרדרה אל סף עברי פי פחת, והיא נמצאת כיום במשבר עמוק אשר מאיים על עצם קיומה. לא אוכל להסכים למצב שבו הנהלת החברה יושבת מן הצד בבחינת 'מתריעה בשער', כאילו אינה נושאת באחריות הישירה להובלת החברה ולשיקומה".

על כך משיב אלמוזנינו: "...תוכנית לייצובה של חברת דואר ישראל הוגשה לך ב -8 באוקטובר 2013, בהמשך לפגישתנו מ- 22 בספטמבר 2013 בה ביקשת לקבל תוכנית כזו. אציין כי הערכתי מאד את בקשתך זו אשר הפיחה בי תקוות לקבלת תמיכתך החיונית וההכרחית להצלחת הבראתה של חברת דואר ישראל. תוכנית זו אשר עובתה ועודכנה נשלחה ב - 18 בדצמבר 2013 וכוללת את כל הצעדים הנדרשים כדי להציל את דואר ישראל מקריסה כספית, להעלות אותה על פסים של יציבות כלכלית לאורך זמן וכדי לשפר את שירותיה לציבור ולהבטיח את המשך מתן השירות בכל הארץ".

בהמשך המכתב ממשיך אלמוזנינו לשמור על קו נקי ומקצועי לכל אורכו ומסביר כי הכלים להבראת החברה נמצאים בידיו של ארדן והוא קורא לו לשתף פעולה ולסייע בתהליך, שכן לשיטתו נדרשת רפורמה עמוקה בחברה ולא ניתן להסתפק בצעדים קצרי טווח. הוא מסביר שהחברה מתריעה ללא הפסק על המצב הקשה שאליו נקלעה, ויעידו על כך דוחות מיוחדים שהוכנו על ידי רואי חשבון, שנשלחו למשרד התקשורת ולמשרד האוצר, ובו פירוט מדוייק של מצב החברה, וקריאה לפעולה, שכן כאמור, להנהלת החברה אין כל אפשרות להשפיע על מצב התחרות, או על מחירי השירותים שהיא מוכרת שכן מחיריה מפוקחים.

בימים אלה מנסים במשרד האוצר ורשות החברות להוביל מהלך רחב של הבראת החברה, מהלך שבו לצד קיצוצים כואבים בכח האדם, סגירת סניפים והתייעלות, תובטח איתנותה של החברה עד שתופרט, יימכרו נכסים, ויעודכנו תעריפיה. העסקה הכוללת נמצאת במו"מ מול העובדים וההסתדרות.

ממשרד התקשורת לא נתקבלה תגובה.