לשכת סוכני ביטוח מתחברת למסלקה הפנסיונית

בלשכת סוכני ביטוח, בה חברים למעלה מ-4,000 סוכנים, מציינים שכ-90% מהסוכנים עוסקים בתחום הפנסיוני

לשכת סוכני ביטוח, בראשות הנשיא אריה אברמוביץ, מנסה להקל על סוכני הביטוח שאינם נמנים על הסוכנויות הגדולות את העבודה מול המסלקה הפנסיונית, ובאמצעות הממשק האחיד. לאחר מו"מ בין ראשי לשכת סוכני ביטוח לאנשי חברת סוויפטנס - החברה המפעילה את המסלקה המרכזית - רכשו סוכני הביטוח חבילת שירות כוללת שתשמש שורה ארוכה של סוכנים פרטיים ונפרדים.

למסלקה יש מחירון שנגזר בהתאם להיקפי פעילות שנרכשים על ידי הגופים המשתמשים בשירותי המסלקה. כעת, לשכת סוכני ביטוח רכשה מסוויפטנס חבילת שירותים גדול למדי - הגם שעדיין לא מדובר ברכישת החבילה הגדולה ביותר שניתנת לרכישה על ידי סוויפטנס - עבור הסוכנים החברים בה. בכך הלשכה משיגה יתרונות לגודל לסוכנים קטנים החברים בה, על ידי שימוש בכוחה כקבוצת רכישה. ככל הידוע, בעקבות המהלך הזה שהובילה לשכת סוכני ביטוח, התעריף לשימוש בשירותי המסלקה על ידי סוכן פרט יהיה נמוך בעשרות אחוזים לעומת המחיר אותו היה משלם לולא "קבוצת הרכישה" של הלשכה.

על מנת להשתמש בממשק האחיד במסלקה - שהחל מינואר הנוכחי יש חובת שימוש בו - נדרשים המתווכים והיצרנים בשוק המוסדי למערכת טכנולוגית תומכת. לסוכנויות ביטוח גדולות יש מערכות שכאלה (אלו מובילות בימים אלו מתקפה כנגד המסלקה), אך המציאות אינה תמיד כך במקרה של סוכני הפרט. לכן, הלשכה רכשו היקף של עשרות אלפי יחידות לשימשו סוכני הלשכה. בלשכה ובסוויפטנס מציינים שהפיקוח על שוק ההון, ביטחון וחיסכון במשרד האוצר אישר את ההסכם ביניהם.

בלשכת סוכני ביטוח, בה חברים למעלה מ-4,000 סוכנים, מציינים שכ-90% מהסוכנים עוסקים בתחום הפנסיוני. לדברי אברמוביץ, "לאור החלת חובת ההתחברות למסלקה ומתוך רצון לקדם את השוק הפנסיוני והפיכתו לשוק יעיל, שקוף וידידותי, פעלה הלשכה בשבועות האחרונים כדי להנגיש את המסלקה ליותר ויותר סוכנים עצמאיים. מדובר בפריצת דרך, שתהפוך את המסלקה לכלי שימושי ויומיומי עבור הסוכנים ולטובת הציבור".

את המו"מ הוביל מטעם הלשכה יובל ארנון, חבר המועצה הארצית בלשכה, שציין כי "צעד זה, הכולל תהליך הטמעה מסודר ושיטתי, יאפשר ליותר ויותר סוכנים להתחבר למסלקה, שתהיה אחד הצירים המרכזיים אם לא הבלעדי בשנים הבאות לקבלת מידע וביצוע פעולות של העברת מידע וסליקת כספים בשוק הפנסיוני". בלשכה מציינים שבימים הקרובים יחלו במסע הסברה בנושא לסוכנים, שליחת טופס רישום ראשוני להתחברות וקיומם של מפגשים בין נציגי חברת סוויפטנס לסוכנים מכל רחבי הארץ.

מסוויפטנס נמסר כי, "אנו מברכים את לשכת סוכני הביטוח על כך שהבטיחה עבור סוכניה תנאים נוחים לעבודה באמצעות המסלקה הפנסיונית. במסגרת ההסכם, ירכשו על ידי הלשכה עשרות אלפי יחידות שימוש ובכך יוכלו חבריה ליהנות ממחירי הנחה משמעותיים, התואמים את מודל ההנחות אשר גובש לאחרונה על ידי סוויפטנס ואושר על ידי משרד האוצר. מהלך זה מאפשר לחברי הלשכה ליישר קו עם תהליכי הרגולציה בהם כניסת חובת השימוש במסלקה לתוקף והמעבר לעבודה באמצעות הממשק האחיד".

המסלקה הינה פלטפורמה מחשובית להעברה בזמן אמת של מידע ובעתיד גם כסף, בין השחקנים השונים בשוק הפנסיוני.