מיזוג פובליסיס-אומניקום קיבל את אישור האיחוד האירופי

קבוצות הפרסום מחכות כעת להחלטת הרגולטורים בסין ובמדינות נוספות

המועצה האירופית אישרה בשבוע האחרון את המיזוג בין שתי ענקיות הפרסום אומניקום ופובליסיס, ובכך סללה עוד חלק בדרך של השתיים להפוך לחברת הפרסום הגדולה בעולם.

המועצה נימקה את החלטתה לאשר את המיזוג בכך שהגוף המאוחד יהיה מוגבל בצורה מספקת על-ידי מספר מתחרים - בהם קבוצות פרסום גדולות אחרות כמו WPP, IPG, HAVAS ו-Dentsu Aegis - המסוגלות לענות על הדרישות של מפרסמים גדולים בעלי פריסה עולמית.

"אם הגוף המאוחד ייקר את המחירים שאותם הוא גובה מלקוחותיו, או ינמיך את רמת השירותים שהוא מספק, לקוחות יוכלו לפנות אל מתחריו", נכתב בהצהרת המועצה.

בהצהרת המועצה כלולה התייחסות ספציפית לנושא רכש המדיה, בה נאמר כי "במקרה שהגוף הממוזג ינסה לנצל את מעמדו בשוק כדי לרכוש מדיה ולהגדיל את כוח המיקוח שלו מול בעלי אמצעי המדיה, לאחרונים יהיה כוח נגד, הודות למידת הריכוזיות של בעלי המדיה במדינות האיחוד הרלוונטיות".

אם העסקה תתקדם כמתוכנן, החברה החדשה מתכננת להקים את המטה שלה באיחוד האירופי בהולנד. הסיבה הרשמית לבחירה בהולנד היא המרכזיות שלה באירופה, אך יתרונה גם בהטבות המס שהיא מעניקה.

פובליסיס ואומניקום עדיין מחכות להחלטת הרגולטורים בסין ובמדינות נוספות לפני שעסקת המיזוג תושלם.

מוריס לוי, היו"ר והמנכ"ל של פובליסיס, התבטא בתקשורת בביקור במומבאי בחודש דצמבר האחרון, ואמר כי הוא מצפה להחלטה חיובית מסין עד אמצע ינואר, ומקולומביה עד סוף החודש. זאת, תחת ההנחה שמדינות אחרות שעדיין לא הגיבו, יעשו זאת באופן מיידי בעקבות שתי מדינות אלה. קנדה, הודו, טורקיה, דרום אפריקה ודרום קוריאה הן בין המדינות שכבר אישרו את המיזוג.

ביולי 2013, עת הוכרז לראשונה על המיזוג, ג'ון וורן, מנכ"ל אומניקום, ומוריס לוי מפובליסיס קיוו כי העסקה תושלם עד לסוף הרבעון הראשון של 2014, מאחר שלא ציפו לבעיות מיוחדות באישורה.

וורן ולוי ישמשו כמנכ"לים משותפים של החברה החדשה, במהלך 30 החודשים הראשונים לאחר הקמתה.

החברה הממוזגת תשלב בין חלק ממותגי הפרסום והמדיה הגדולים בעולם בהם DDB, סאצ'י אנד סאצ'י, BBDO, TBWA, ליאו ברנט, זניט אופטימדיה וסטארקום מדיה.