השיחה: מוטי רייף גאה להציג

מי הגיע להקרנת הסרט הדוקומנטרי "המסלול של מיס עולם - סיפורה האמיתי של לינור אברג'יל" בסינמטק? ■ איזה אירוע ציין דורון סבג במלון המשפחתי ארטפלוס? ■ ומי השיק אחרי 10 שנים של הכנות את מוזיאון "הרעות" לזכר לוחמי הפלמ"ח?

בסינמטק תל-אביב נערכה אמש (א') הקרנה של הסרט הדוקומנטרי: "המסלול של מיס עולם - סיפורה האמיתי של לינור אברג'יל". הסרט, שישודר בשבוע הבא בשידורי רשת בערוץ 2, מגולל את סיפורה המטלטל של מיס עולם לשעבר, לינור אברג'יל, שנאנסה שבועות אחדים לפני זכייתה בתואר מיס עולם בשנת 1998. את הסרט ביימה ססיליה פק והפיק מוטי רייף, שהודה מעל הבמה ליגאל אהובי, שתרם כסף למימון הסרט. היות שבחוץ ירד גשם, נאלצו האורחים הרבים שהגיעו להקרנה להצטופף ברחבה הפנימית שבסינמטק.


דן להט ורון חולדאי


שאול ואורית בן-אדרת


שרה סלע

צפו ונצפו: ראש העיר תל-אביב-יפו רון חולדאי ורעייתו יעל; ח"כ מרב מיכאלי; אורנה רייז, מפיקה שותפה בסרט שהגיעה מלווה בבנה; עירית שטראוס; מיכאלה ברקו ורון צוקרמן; פיני וציפי רובין; אורי אנג'ל, שהגיע עם בת-הדוד אלינור; שאול ואורית בן-אדרת; סימה ואשר ויצמן; שי אגסי ותמי חוטובלי; שירה מרגלית; בת-שבע בובליל, ששמחה לפגוש את אורית אפרתי; יונה ויזנטל ואילנית באומן; אתי וגבי רוטר; ג'ודי-שלום-ניר-מוזס; דן להט ורונית רייכמן; שרה סלע; ענת פרנקל; עופרה שמלצר; ורבים נוספים.

סבג טבעוני

אביטל סבג, אחותו של איש העסקים ואספן האמנות דורון סבג, מומחית לרפואה סינית עתיקה, נטורופתית ובעלת בית ספר לבישול טבעוני, חגגה ביום חמישי את יום הולדתה ואת צאת ספרה החדש. הספר: "חמש עונות במטבח, בישול טבעוני ברוח הזן", בהוצאת גפן, מכיל מתכונים טבעוניים עשירים, מזינים ובריאים המבוססים על תורת הזן ועקרונות תזונה עתיקי יומין. מוזמנים רבים הגיעו למלון "ארטפלוס" בתל-אביב הנמצא בבעלות משפחת סבג, כדי להשתתף בחגיגה הכפולה. המוזמנים נהנו ממופע מוזיקלי חי של להקת סווינג, מאוכל טבעוני שהוכן לפי מתכונים מהספר החדש, ומהרבה יין.

אבישי ברוורמן, אביטל סבג, ספר בישול צמחוני לאביטל סבג / צילום: חנוך גריזיצקי
 אבישי ברוורמן, אביטל סבג, ספר בישול צמחוני לאביטל סבג / צילום: חנוך גריזיצקי

אבישי ברוורמן ואביטל סבג

החתימו כרטיס: פרופ' אבישי ברוורמן, ידיד קרוב של המשפחה עוד מהתקופה שבה כיהן כנשיא אוניברסיטת בן גוריון, בימים שאביה של אביטל, גבי סבג, היה ראש עיריית דימונה; הסופרת, הצלמת ואשת שר האוצר ליהיא לפיד; מיקי חיימוביץ' ואלי אילדיס ועוד.

הרעות של ורטהיימר ודקל

אנשי העסקים סטף ורטהיימר ובועז דקל התכבדו להשיק בסוף השבוע את מוזיאון "הרעות". המוזיאון הוקם במטרה להנציח ולספר את סיפורם של לוחמי הפלמ"ח בשלושת הקרבות על כיבוש משטרת נבי יושע (מצודת כ"ח) בחודשים אפריל ומאי 1948. הקמת המוזיאון נמשכה יותר מ-10 שנים בשל העיכובים שנבעו מאיסוף מדוקדק של החומר מהלוחמים, שמספרם הצטמצם עם השנים, ומקשיים תקציביים.

איתן ורטהיימר, בועז דקל, סטף ורטהיימר, בני בן מובחר, השקת מוזיאון
 איתן ורטהיימר, בועז דקל, סטף ורטהיימר, בני בן מובחר, השקת מוזיאון

איתן ורטהיימר, בועז דקל, סטף ורטהיימר ובני בן מובחר

נחלצו לעזרה, תרמו ונרתמו להקמת המוזיאון: ורטהיימר, שרעייתו הראשונה מרים הייתה לוחמת הפלמ"ח; בועז דקל, בנו של יהודה דקל ז"ל, אשר כיהן כיו"ר המועצה לשימור אתרי מורשת; המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל; משרדי ממשלה; מועצות אזוריות וקיבוצי הגליל. עוד נכחו באירוע: איתן ורטהיימר; אלוף נועם תיבון; בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון; ח"כ לשעבר עדה סרני, שהייתה חברת פלמ"ח ועוד.