גם אנטרופי ממליצה לתמוך במכירת גיוון לקובידיאן

אנטרופי, ‏ISS‏ וגלאס לואיס תומכים ■ בין הנימוקים: "ההצעה הגבוהה ביותר שניתן לקבל; פרמיה משמעותית ביחס למחירים ההיסטוריים של המניה"‏‎‎‏

‎‎שני הגופים האמריקאים הגדולים המייעצים לגופים מוסדיים - ‏ISS‏ וגלאס לואיס - ממליצים לבעלי המניות של גיוון אימג'ינג לתמוך במכירתה לקובידיאן. ל"גלובס" נודע כי גם חברת הייעוץ המקומית אנטרופי ממליצה להצביע בעד העסקה, באסיפת בעלי המניות של גיוון שתתקיים ב-23 בינואר.

‏‏גיוון, יצרנית גלולת מצלמה לאבחון מערכת העיכול, הודיעה על מכירתה לקובידיאן מאירלנד תמורת קרוב ל-1 מיליארד דולר. מחיר מניית גיוון בעסקה נקבע על 30 דולר, גבוה בכ-27% ממחיר המניה ביום שלפני הדיווח על העסקה.

‏"אני שמח שהחברות המובילות בארה"ב בתחום ההמלצות למשקיעים מוסדיים רואות עין בעין את העסקה ומסכימות שהיא טובה, שהיא נעשתה לפי כל הפרמטרים - השוואות מכפילים, מחיר מניה", אומר היום סמנכ"ל הכספים של גיוון, יובל ינאי.

‏בהמלצת חברת הייעוץ גלאס לואיס נכתב כי נערך "תהליך מכירה תחרותי" עם מספר רב של רוכשים פוטנציאליים, והוא הוביל למה ש"סביר להניח שזו ההצעה הגבוהה ביותר שניתן לקבל". ב-‏ISS‏ כותבים כי "השווי הוא בהתאם לערך הנכסים הנרכשים, ומשקף פרמיה משמעותית ביחס למחירים ההיסטוריים של המניה".

‏עוד הם מוסיפים, שגיוון בחנה אפשרויות אסטרטגיות מיולי 2012, ואף אחת מהן לא הגיעה למחיר שגבוה מהצעת קובידיאן. "למרות שהחברה לא מספקת רציונל אסטרטגי ישיר למיזוג, ברור שהיא בחנה אפשרויות אסטרטגיות במשך 18 חודשים, על רקע אי הוודאות הקשורה לעסקיה. המיזוג עם יצרנית ציוד רפואי גדולה כמו קובידיאן, יכולה להפחית חלק מאי הוודאות", מציינים ב-‏ISS‏.

‏גם באנטרופי מציינים, מעבר למחיר המניה ולפרמיה, את נטרול הסיכונים הקיימים בגיוון בעזרת המכירה. בנוסף, הם מזכירים שבעסקה אין עדיפות לבעלי השליטה, וכל בעלי המניות מקבלים את אותה תמורה.

‏‏‎‎‏"העברת השליטה באי.די.בי לא תשפיע"

‏בזימון לאסיפה, שגיוון פרסמה לפני כמה שבועות, נכתב שתהליך המכירה החל בקיץ 2012, כשגיוון הייתה נתונה באי ודאות בנוגע לאישור גלולת המצלמה לאבחון המעי הגס. באותה עת גיוון החליטה שלא לנסות ולשווק בארה"ב את המוצר כבדיקת סקר לכלל האוכלוסייה, ובכך הקטינה אז את שוק היעד של המוצר, מכ-4 מיליארד דולר לכ-1.7 מיליארד. על הרקע הזה שכרה גיוון את בנק ברקליס כיועץ, והוא פנה ל-25 גורמים שונים.

‏‏‏"התהליך התחיל לא בגלל אי הוודאות, אלא מפני שבעלי המניות שלנו (קבוצת אי.די.בי שהייתה בשליטת נוחי דנקנר, ש.ח.ו.) רצו למכור", אומר ינאי. "משם הכול התחיל, נוצר עניין אצל משקיעים פוטנציאליים, ובלי זה - יכול להיות שגיוון הייתה נמכרת ויכול להיות שלא", הוא אומר.

‏‎‎‏איך משפיעה העברת השליטה באי.די.בי על תהליך המכירה של גיוון?

‏‎‎ינאי: "אני לא חושב שזה משפיע. קודם כל, לבעלת המניות דסק"ש יש הסכם חתום עם קובידיאן והם יצביעו בעד. לא דיברתי עם הבעלים החדשים של אי.די.בי, אבל אם כל העולם חושב שזו עסקה מצוינת, למה שהם יחשבו שהיא לא טובה?".

‏‏לדבריו, "אנחנו שומעים מבעלי מניות בחברה רק ברכות ומחמאות על העסקה. אף אחד לא חשב שאפשר להגיע בתקופה הזו למחיר כזה".

‏נזכיר, שלפי הזימון לאסיפה, קובידיאן כבר הציעה לפני כשנה לרכוש את גיוון, במחיר נמוך יותר של 19-22 דולר, אך לבסוף החליטה לוותר; המו"מ חודש רק אחרי כמה חודשים, ובין לבין גיוון התקדמה במסלול הרגולטורי של אישור הגלולה למעי הגס. ‏‏‎‎‏

‏סמנכ"ל הכספים, יובל ינאי: "אני שמח שהחברות המובילות בארה"ב בתחום ההמלצות למוסדיים רואות עין בעין את העסקה ומסכימות שהיא טובה, בכל הפרמטרים".