"הוט ו-yes משדרות תכנים מיניים בשעות הצפייה של ילדים"

נגד הוט ו-yes הוגשה בקשה לייצוגית ב-81 מיליון שקל, בטענה כי סדרות רבות מכילות תכנים לא מתאימים לילדים, אך משודרות בשעות היום והערב המוקדמות

החברות הוט ו-yes משדרות תכנים הכוללים אלימות ומין במסגרת שעות השידור בהם צופים ילדים, ובכך עוברות על החוק - כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד שתי החברות. הוט נתבעת על כ-50 מיליון שקל, ו-yes על כ-31 מיליון שקל.

באמצעות עו"ד רם גורודיסקי טוענים שני התובעים, הורים לילדים המנויים בנפרד לשתי החברות, כי אלה עוברות על החוק האוסר הצגת תכנים הכוללים אלימות, מין וכוחניות בוטה במסגרת שעות השידור לקטינים.

לדבריהם, במסווה של שעות שידור המיועדות לקטינים ותוך הפרת החוק, "זורעות הנתבעות אט-אט, אך בעקביות, יסודות רעלניים של אלימות, כוחניות ומיניות בוטה בנפשם של ילדים ובני-נוער. וכך, על אף חומרת הנושא והפגיעה הקשה בילדים ובבני-נוער, שבות הנתבעות, פעם אחר פעם, ומפרות את חובותיהן שבדין, ונדמה שהדבר הפך אצלן לנוהג ולשיטה".

לגבי תכנים המשודרים בהוט שנטען כי הם מפרים את החוק, מציינים התובעים בין היתר את הסדרות והקדימונים של "סיימון", "האלופה", "עספור", "משפחת בורג'יה", "הסיפור האמיתי - שתיקת הכבשים" ו"הינשופים".

לגבי תכנים המשודרים ב-yes מציינים התובעים בין היתר את הסדרות והקדימונים ל"דם אמיתי", "דני הוליווד", "מחשבות פליליות", "גן העדן האבוד", "האמיצה" ו"השועלים".

לתביעה מצרפים התובעים דוגמאות של טקסטים בוטים מתוכם לצד תקליטורים הממחישים את ההפרות בתוכני המין והאלימות.

"השלכות חמורות"

לדברי התובע המנוי על הוט, הוא נחשף לתכנים אלה באחת מארוחות ערב שישי, כאשר שמע את בתו בת ה-16 מתלהבת מהסדרה "עספור". התובע החליט לצפות אף הוא בסדרה ונחרד לגלות כי השידורים כוללים עישון סמים, הצגתם באור חיובי וסצינות סקס בוטות. התובע גם הזדעזע כאשר צפה כיצד מלמדים את הדמויות לסחור ברכוש גנוב כאמצעי להשגת מטרות וחפצים.

לדברי התובע, בעקבות הסדרה הוא ערך שיחות עם בתו על תופעות הלוואי של עישון סמים ועל ההשלכות החמורות, העלולות להיות הרסניות לעתידה.

לדברי התובע המנוי על yes, בתו, שהייתה במועד הרלוונטי בת 11 וחצי, צפתה לא פעם בפרקים מהסדרה "דני הוליווד". כאשר הבחין התובע בתכנים המיניים והאלימים הבוטים בסדרה, הוא נחרד. עקב כך, דרש מבתו להעביר ערוץ ולהימנע מהמשך הצפייה במשדר.

עו"ד גורודיסקי מציין בבקשה כי כללי התקשורת (בזק ושידורים, בעל רישיון לשידורים) מחייבים זיהוי של משדרים הכוללים ביטויים של אלימות, מין או סבל, על מנת שניתן יהיה למנוע מקטינים לצפות בהם, וכן מתן אזהרה לילדים ובני-נוער מפני חיקוי העלול לגרום נזק גופני או נפשי וכן אוסרים על שידור כל סוגי המשדרים הנ"ל לפני השעה 22:00.

מ-yes נמסר בתגובה: "קיבלנו את התביעה ואנחנו לומדים את הדברים".

מהוט לא נמסרה תגובה.