ייצוגית ב-16 מיליון שקל נגד "מאסטר שף": "האודישנים מזויפים"

בתביעה נגד גיל הפקות נטען כי החברה הטעתה את המתמודדים כשזימנה אותם ל"אודישנים", שהיו למעשה צילומים לקדימון ■ הפקת התוכנית: "טענות מופרכות"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה אתמול (ב') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 16 מיליון שקל נגד חברת ההפקות של זכיינית ערוץ 2 קשת, "גיל הפקות", שמפיקה את תוכנית הטלוויזיה "מאסטר שף". זאת, בטענה כי החברה המפיקה הטעתה את המתמודדים מקרב הציבור כשזימנה אותם ל"אודישנים מזויפים", שהתגלו להם לאחר מכן כצילומים לקדימון של התוכנית.

באמצעות עורכי הדין דן אשכנזי ודיקלה ברנס ממשרד אשכנזי, ברנס ושות', נטען בבקשה כי ב-4 השנים בהן משודרת "מאסטר שף" נפלו אלפי אנשים "קורבן להונאה" מצד ההפקה, שגררה אותם מכל רחבי הארץ לאודישנים מבוימים, במהלכם הם שימשו כניצבים לצורך סרטוני פרסום לתוכנית, באמתלה שהם נבחנים להופעה בה.

לפי הבקשה, "מדובר בהטעיה העולה כדי תרמית פשוטה של המתקשרים עם חברת ההפקות".

לטענת התביעה, בניגוד למצגי המשיבה והצהרותיה, ה"אודישן" השני אינו אלא תרמית פשוטה. מטרתו היחידה היא להסריט את 1,000 משתתפיו לצורך ה"פתיח" המרשים של פרקי העונה. המשתתפים מתועדים כשהם צועדים, מנופפים בידיהם וצועקים את שם התוכנית, "מאסטר שף". קטע זה מוסרט שוב ושוב, עד לשביעות-רצונו של הבמאי.

עוד נטען כי גם החלקים בהם נראים המשתתפים כשהם עוסקים בהכנת מנות האוכל שתוגשנה לשיפוט, הם מבוימים: במקום יש אמנם מצרכים, המשתתפים מתועדים כשהם בוחרים ונוטלים מהם, כביכול לצורך הכנת המנות, אבל מדובר רק בבימוי: יש רק כמות קטנה של מצרכים, הנוטלים מחזירים אותם כדי שאחרים יטלו אותם, המנות שאמורים המשתתפים להכין מהמצרכים כלל אינן מבוצעות, ושום שיפוט אינו מתקיים כלל.

על-פי התביעה, מספר שבועות לאחר ה"אודישן" מקבלים מרבית 1,000 משתתפיו הודעה בדבר כישלונם ב"אודישן" (שכאמור כלל לא התקיים...), ורק מעטים עולים לשלב הבא, שלב המיון האחרון, בו נבחרים אלה שיתמודדו באולפן בשלב הגמר.

על-פי הבקשה, אין למבקש ידיעה וודאית כיצד נבחרים ועל סמך מה נפסלים המתמודדים ב"אודישן" ההמוני; על סמך דברים ששמע מפי אלה ש"עברו בהצלחה", ידוע לו שהם נבחרו עוד לפני ה"אודישן" הזה. מכל מקום, ברור לחלוטין שהם לא יכולים היו להיבחר על סמך הישגיהם ב"אודישן" שכלל לא התקיים.

לטענת המבקש, התנהגות המשיבה מפרה את חוק הגנת הצרכן, עולה כדי תרמית ועושק ולוקה בהפרת חוקים נוספים, כולל בהפרת החוזה שבין המשיבה לבין משתתפי ה"אודישן".

ההפקה: "טענות מופרכות"

מהפקת "מאסטר שף" נמסר בתגובה: "התביעה לא התקבלה בידינו, לכן אין באפשרותנו להתייחס לנטען בה באופן מפורט, ואין לנו אלא להצר על כך שהתובע בחר לפנות לתקשורת בטרם מסירת תביעתו לגורמים המתאימים.

"עם זאת, נציין כי יום האודישנים שנערך בחיפה במסגרת העונה הנוכחית, כמו גם בעונות קודמות, היה חלק חשוב בהליך מיון המתמודדים לתוכנית וסייע להפקה לבחור את המועמדים המתאימים ביותר. אין לנו כל ספק כי כאשר יתבררו הדברים, יוכח עד כמה מופרכות הטענות".