וול סטריט ננעלה בעליות; אפל עלתה 1.9%, טאואר 6%

מדד מחירי היצרן לחודש דצמבר רשם את העלייה החדה ביותר מאז יוני ■ ספר הבז': הכלכלה ממשיכה להתאושש ■ ג'נרל מוטורס מחלקת דיבידנד ראשון לאחר כמעט 6 שנים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, על רקע נתוני המאקרו וספר הבז', כמו גם על רקע עונת הדוחות שנכנסת להילוך גבוה.

הבנק העולמי הודיע כי הוא מעלה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל- 3.2% השנה, 3.4% ב-2015 ו-3.6% ב-2016, זאת לעומת קצב צמיחה של 2.4% ב-2013. בהודעה שפרסם הבנק הוא ציין כי חל שיפור ניכר בנתונים הכלכליים של המדינות המפותחות והן צפויות להיות חוד החנית בצמיחה הגלובלית בשניםפ הבאות.

כלכלת גרמניה התרחבה פחות מהצפי ב-2013 חרף העובדה שהיא חילצה את גוש האירו מהמיתון הארוך בתולדותיו. התמ"ג הגרמני צמח בקצב של 0.4% ב-2013, מתחת לצפי האנליסטים בשוק לקצב צמיחה של 0.5%.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסם היום מדד מחירי היצרן לחודש דצמבר, שרשם את העלייה החדה ביותר מזה 6 חודשים, 0.4%, על רקע הזינוק במחירי הדלק והטבק בעיקר. להוציא עלויות המזון והאנרגיה, נרשמה עלייה של 0.3%.

עוד פורסם מדד האמפייר סטייט, שבודק את הפעילות היצרנית באזור ניו יורק. המדד זינק ל-12.5 נק' בינואר, הרמה הגבוהה ביותר מאז מאי 2012.

ספר הבז' שפורסם היום הצביע על כך שכלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב מתון, והתחזית הכלכלית נראית חיובית. הנתונים תומכים בעמדת הפד לפיה כלכלת ארה"ב מתאוששת בקצב שמאפשר לצמצם את קצב רכישות האג"ח. הדוח הצביע על כך שהוצאות הצרכנים במגמת עלייה, כמו גם הייצור וסקטור הנדל"ן. שני שליש מ-12 המחוזות דיווחו על עלייה בקבלה לעבודה.

ג'נרל מוטורס מחלקת דיבידנד

צ'יינה מובייל, רשת הסלולר הגדולה בעולם, דיווחה כי קיבלה הזמנות מוקדמות של יותר מ-1.2 מיליון אייפונים, לקראת ההשקה הצפויה של מכשירי האייפון ביום שישי. מנכ"ל אפל טים קוק אמר כי העסקה שנחתמה על צ'יינה מובייל לשיווק מכשירי האייפון והאייפד - היא רגע מכריע עבור החברה.

עונת הדוחות החלה לתפוס תאוצה אתמול, כאשר ג'י.פי מורגן פרסם את תוצאותיו לרבעון הרביעי של 2013 ופספס את תחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בהכנסות. בנק ההשקעות דיווח על רווח של 1.3 דולרים למניה, לעומת 1.39 דולרים למניה ברבעון המקביל ב-2012. ההכנסות הסתכמו ב-23.16 מיליארד דולר, בהשוואה ל-24.138 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2012. אנליסטים ציפו לרווח של 1.35 דולרים למניה על הכנסות של 23.69 מיליארד דולר.

וולס פארגו , מנגד, דיווח על עלייה של 10% ברווחים ברבעון האחרון של 2013 לדולר למניה, לעומת 91 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הבנק ירדו ב-5.8% ל-20.67 מיליארד דולר. צפי האנליסטים בשוק עמד על 98 סנט למניה והכנסות של 20.69 מיליארד דולר.

בנק אוף אמריקה פרסם היום תוצאות ודיווח על רווח של 29 סנט למניה ברבעון הרביעי לעומת 3 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2012.

מניית ג'נרל מוטורס עלתה בחדות לאחר סיום המסחר אמש לאחר שהחברה הכריזה על חלוקת דיבידנד ראשון לאחר כמעט 6 שנים.

האנליסטים לא נשארים אדישים להתפתחויות האחרונות בחברת טבע . האנליסטית ליאב אברהם מסיטי טוענת שהישארות ארז ויגודמן בדירקטוריון סוללת את הדרך להפחתת מספר הדירקטורים מ-15 ל-12 (בתעשיית התרופות נהוג שמס' הדירקטורים יעמוד על 10-12), מה שמהווה לדעתה צעד גדול לשינוי חיובי בממשל התאגידי בטבע. (לסיפור המלא)

גורו המניות האמריקאי ג'ים קריימר ממליץ היום באתר TheStreet לעקוב אחר מניית טאואר בסקירה תחת הכותרת "4 מניות הייטק מתחת ל-10 דולר". קריימר מסביר כי מניית החברה זינקה, במחזורים גבוהים, מהתמיכה הטכנית שלה ב-5.44 דולר, מעל הממוצע הנע 200 ב-5.26 דולר. מניית החברה, נציין, ננעלה אמש בוול סטריט בשער 5.94 דולר.

אלביט מערכות הודיעה היום כי קבלה ממשרד הביטחון חוזה להשבחת מטוסי התובלה C-130H (הרקולס) של חיל האוויר הישראלי בהיקף כספי של כ-15 מיליון דולר לביצוע במהלך כשנתיים.

פוינטר טלוקיישן הודיעה היום על השלמת העסקה עליה דיווחה לאחרונה, לרכישת יתרת 45.5% מניותיה של חברת שגריר מערכות בע"מ שלא הוחזקו על ידה, בכלל זה החלק שהוחזק על ידי הנהלת שגריר. כעת מחזיקה פוינטר ב-100% ממניות שגריר, והשלימה איחוד מלא של הון המניות של שגריר.

חברת קליקסופטוור הודיעה היום כי WIND Telecomunicazioni S.p.A, מחברות הסלולר הגדולות באיטליה, בחרה בפתרונותיה של קליקסופטוור, על מנת להחליף את פתרון ניהול כ"א הקיים שלה.