ייצוגית ב-40 מיליון שקל נגד אקירוב: "דמי ניהול מופרזים בממילא"

התובעת: "החברות של אקירוב, שמפעילות את המרכז המסחרי ממילא בירושלים, נוקטות מדיניות של איפה ואיפה בגביית דמי ניהול מדיירים בפרויקט"

"החברות של אלפרד אקירוב שמפעילות את המרכז המסחרי ממילא בירושלים (פרויקט ממילא) שבבעלותו, נוקטות מדיניות ברורה וסדורה של איפה ואיפה בגביית דמי ניהול מדיירים בפרויקט. זאת, בדרך של גביית דמי ניהול מגורמים אחדים והעמסתם על יתר הדיירים" - כך טוענת חברת וויספרס לאנז'רה המפעילה עסק בפרויקט, בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-40.7 מיליון שקל שהגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת אלרוב אזור מסחרי ממילא (בעלת המרכז המסחרי) וחברת ממילא רובע אלרוב ניהול (המנהלת אותו).

באמצעות עו"ד עודד שטייף סידס ושות' טוענת החברה המבקשת כי "המשיבות, שהינן שתי חברות בבעלות אותו בעל שליטה (אקירוב. ח'.מ'), מטילות על המבקשת, כמו על שאר מפעילי העסקים בפרויקט, באופן מכוון ומגמתי, עלויות ניהול גבוהות בהרבה מאלה שמשקפות את העליות שהיה על המבקשת ושאר מפעילי העסקים לשאת בהן. זאת, כאשר אלרוב אזור מסחרי מתחמקת מתשלום חלקה הנכון כבעלת המקרקעין ומתעשרת על גבה של המבקשת ועל גבם של משלמי דמי הניהול בפרויקט".

לפי הבקשה, אלרוב אזור מסחרי עושה שימוש בחברת הניהול של הפרויקט כזו שגובה את דמי הניהול, באופן שמשרת אותה על חשבון המפעילים האחרים.

"ניגודי עניינים אלה גורמים בסופו של דבר לכך שעל המבקשת ועל שוכרי היחידות האחרות בפרויקט מושתים דמי ניהול גבוהים בעשרות רבות של אחוזים מאלה שהיה עליהם לשלם לו פעולות ללא ניגודי עניינים, בדרך מסחרית הוגנת ומקובלת", נטען בבקשה.

סכום תביעתה של המבקשת בגין הגבייה המופרזת הנטענת של דמי הניהול עומד על כ-373 אלף שקל, ולהערכתה, כאמור, הנזק שנגרם לכלל בעלי העסקים מגיע לכ-40.7 מיליון שקל.

"טענות-סרק"

בא-כוחה של אלרוב, עו"ד גד טיכו, מסר בתגובה כי "עסקינן בתובענה של שוכרת שעושה שימוש לרעה בהליך התובענה הייצוגית, כחלק ממכלול טענות-סרק שונות ומשונות שהיא מעלה בשל שיקולים זרים ולא ענייניים. גם לגופה אין בתובענה ממש, שכן דמי הניהול הינם על-פי הסכם הניהול, ואף השוכרת מודה בכך.

"חברת הניהול זכאית על-פי ההסכם והדין לגבות את דמי ניהול כפי שאלה נגבים בפועל (ואף גבוהים יותר), ולא נעשית כל אפליה או פעולה בניגוד עניינים. בפועל דמי הניהול הינם סבירים, וחברת הניהול מתחזקת את אלרוב שדרות ממילא ברמה גבוה ביותר, לטובת כלל השוכרים ולהנאת הציבור הרחב. אנו סמוכים ובטוחים כי התובענה תידחה".