מידע שהגיע ל-FBI: שר בישראל מעורב בחקירה נגד הרב פינטו

מידע שהגיע ל-FBI מצביע על מעורבות של שר בממשלת ישראל בחקירה המתנהלת ע"י משטרת ישראל נגד הרב פינטו, ובמקביל בחקירה המבוצעת בארה"ב נגד חבר קונגרס ■ איסור הפרסום על פרשה זו יוסר חלקית מחר בבוקר

מידע שהגיע ל-FBI מצביע על מעורבות של שר בממשלת ישראל בהליכי החקירה המתנהלים על-ידי משטרת ישראל כנגד הרב יאשיהו פינטו, ובמקביל בפעולות החקירה המבוצעות בארה"ב כנגד חבר קונגרס.

הזיקה בין חקירת ה-FBI שבה משמש פינטו עד מפתח, לבין החקירה כנגד פינטו בישראל, ולבין חשדות כנגד גורמים בכירים בצמרת משטרת ישראל, שבעניינם לא ניתן בשלב זה להרחיב, עומדת בלב ההכרעה המונחת על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

צו איסור הפרסום שהוטל על חקירת מח"ש המתנהלת זה שבועות אחדים בפרשה זו יוסר מחר (ה') ב-8:00 בבוקר - כך הוחלט היום (ד') בדיון שהתקיים לבקשת כמה כלי תקשורת בבית משפט השלום בירושלים. הצו יוסר כמעט במלואו, ואילו חלק מהפרטים יישארו חסויים במשך חודש נוסף.

על-פי פרסומים בימים האחרונים, לוינשטיין הגיע מידע חדש, זמן קצר לפני שעמד להכריע בשאלת הגשת כתב אישום כנגד פינטו, החשוד במתן שוחד לקצין משטרה בכיר.

מדובר בתת-ניצב אפרים ברכה, שמונה לפני חודשים אחדים לראש יאח"ה. ברכה היה מצוי במשך שנים רבות בקשרים קרובים עם הרב פינטו, ובמסגרת החקירה נגד פינטו הוא אף מסר עדות - למרות שמדובר בעדות שנמסרה לחוקרים המצויים תחת פיקודו שלו.

ואולם לצד הטענות והחשדות כנגד גורמים בכירים במשטרה, מעוררת הפרשה בכללותה מעורבות בהיקף נרחב יותר מצד גורמים בכירים בממשל הישראלי. מעורבות זו כוללת בין היתר שמירה על האינטרסים של חבר הקונגרס מייקל גרים, רפובליקאי המצוי בקשרים הדוקים עם ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, והידוע בהתייצבותו לצד אינטרסים של ממשלת ישראל בדיוני הקונגרס.

זה הרקע למעורבות של אחד משרי הממשלה בשנים האחרונות, על-פי המידע שהגיע ל-FBI, בפרשה בכללותה, מעורבות שנתפסת בעיני רשויות החקירה האמריקאיות כניסיון לשבש את החקירה האמריקאית.

ערוץ 10 פירסם השבוע כי מערכת היחסים בין פינטו לבין תנ"צ ברכה הייתה ידועה בזמן אמת, במהלך 3 השנים האחרונות, לאנשי ה-FBI, וכי תיעוד בעניין זה הועבר לרשויות בישראל.

בד-בבד, נדרש היועץ וינשטיין לקבל החלטה בשאלת הגשת כתב אישום בחקירה כנגד הרב פינטו עצמו. אחת האפשרויות היא שהחלטתו של היועץ תשליך גם על חשיפת מידע חדש ורגיש בפרשה, שעשוי להביך מאוד גורמים במערכת אכיפת החוק ובממשל הישראלי.

כאמור, בית משפט השלום בירושלים דן היום בשאלת הסרה חלקית של האיפול מעל חלק מהפרטים. פינטו עצמו לא אמור להגיש בימים הקרובים לישראל, על אף הפרסומים שגרסו כך.

בנובמבר 2012 הודיעה המשטרה כי "צוות החקירה המיוחד, בראשותו של ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ, נעתר לבקשתם של הרב יאשיהו פינטו ורעייתו, החשודים במתן שוחד לקצין משטרה בכיר, לאפשר להם לצאת מהארץ בשל נסיבות רפואיות, תוך הפקדת ערבויות משמעותיות והתחייבותם להתייצב לחקירה בארץ כל אימת שיידרשו לעשות כן. בית משפט השלום בראשון-לציון אישר את בקשת הצדדים ונתן לה תוקף של החלטה".

פינטו מצוי בקשר מתמיד עם רשויות החקירה והפרקליטות בארץ, באמצעות סנגוריו, עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "עד כה לא פירסמנו הודעות בפרשת פינטו, ואין בכוונתנו בשלב זה להתייחס פומבית לפרשה. אין בעמדה זו כדי לאשר או להכחיש פרסום כלשהו, גם כאשר הוא מופרך לחלוטין. כל המפרסם דבר בשלב זה עושה זאת על אחריותו בלבד".

פרקליטיו של הרב פינטו, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ומשה מזור, מסרו בתגובה לפרשה את הדברים הבאים: "יש עניינים שהשתיקה יפה להם. זהו אחד מעניינים מאלה. לא נוכל להגיב לפרטים המפורסמים בכלי התקשורת. יש להניח לרשויות האכיפה לעשות את מלאכתן. אנו מניחים כי בימים הקרובים תתבהר התמונה".