מריל לינץ': "השוק הסיטונאי - יותר נביחה מאשר נשיכה"

האנליסט חיים ישראל צופה כי השוק הסלולרי יירגע בעקבות החזרת כספי הערבות לגולן טלקום והוט מובייל, אך לא צופה לבזק איבוד משמעותי של נתח שוק בעקבות הרפורמה

לפני פרסום השימוע בנושא השוק הסיטונאי, וללא כל קשר, חיים ישראל, אנליסט התקשורת של בנק ההשקעות מריל לינץ', מתייחס בביטול לרפורמה בתחום השוק הסיטונאי שמתוכננת לצאת בקרוב, ואומר שהשפעתה על בזק תהיה בשוליים.

ישראל פרסם עבודה מקיפה על שוקי התקשורת ב-2014 והתייחס לשוק הישראלי תוך שהוא מעריך שבשוק הסלולרי תחול האטה ברמת התחרות.

ישראל כינה את השינויים שיביא השוק הסיטונאי "יותר נביחה מאשר נשיכה". הוא לא צופה לבזק איבוד משמעותי של נתח שוק בעקבות הרפורמה של השוק הסיטונאי (לפיה היא תחויב להחכיר קווים למתחרותיה במחירים מפוקחים), משום שלהערכתו פרטנר וסלקום רוצות את השוק הסיטונאי כמוצר משלים, ואף אחת מהן אינה רוצה להיות בזק 2.

הוא ציין עוד כי לדעתו משרד התקשורת יעמוד במילתו ויאפשר ביטול ההפרדה המבנית החלה על בזק כך שבזק תקבל פיצוי מאד משמעותי כתוצאה מכך.

ישראל אמר עוד לגבי השוק הסלולרי כי הוא מעריך שתהיה האטה במבצעים וברמת התחרות משום שגולן טלקום והוט מובייל יקבלו את הערבות שהפקידו בחזרה, ולא יהיה להן אינטרס למשוך את המחירים למטה. יחד עם זאת ישראלי אמר כי הוא מאמין שיהיה איחוד רשתות סלולריות, וזה דבר שעשוי לפנות כסף לחברות מצד אחד, אבל מצד שני גם להגביר את יכולתן בתחרות.

עוד אמר בנוגע לחברות הסלולריות כשהטרנד בעולם הוא מכירת אתרים לחברות מתמחות והשכרתם מחדש. כלומר החברה הסלולרית מוכרת את אתריה לגורם כלשהו, מתחום התפעול, הנדל"ן, מתחום הרשתות, ומשכירה את האתרים מחדש. ישראל אומר בעבודה כי הדבר יפנה לחברות הרבה מאד כסף, משום שאין להן שום ערך מוסף בהשקעות בברזלים.