פרטים נוספים על החשבון של נתניהו בחו"ל: העביר כספים ליועציו

חשיפת "גלובס" מאמש הובילה לסערה ציבורית ופוליטית ■ לשכת רה"מ: "ניסיון להטיל דופי בנתניהו תוך התעלמות מהעובדות; החשבון המדובר נסגר"

יממה לאחר שחשף "גלובס" את חשבון הבנק של בנימין נתניהו באי ג'רזי המהווה מקלט מס, נחשפים גם המסמכים המעידים על התנועות בחשבון: על-פי התיעוד שנמצא בידי "גלובס", בין שאר ההעברות הכספיות העביר נתניהו גם כספים למי ששימשו יועציו באותן השנים, אף שנטל בתקופה זו פסק-זמן מהחיים הפוליטיים ולא החזיק בתפקיד ציבורי.

למשל, ב-13 בדצמבר 2000 פנה נתניהו בבקשה חתומה על-ידיו למנהל חשבונו ברויאל בנק אוף סקוטלנד, ובה הוא מבקש להעביר 8,000 דולר לחשבונו של אל"מ (מיל') יהואר גל בבנק הפועלים שבחדרה.

גל, נווט קרב לשעבר, איש ימין ממתנגדי ההתנתקות וחבר הליכוד, שימש כראש הלשכה של נתניהו בשנת 2000, כששקל לשוב לחיים הפוליטיים. לאחר ההפסד לאהוד ברק בבחירות בחן נתניהו אפשרות להתמודד בפריימריז בליכוד מול אריאל שרון לקראת התמודדות עתידית על ראשות הממשלה, אולם ויתר על כך.

גל אינו היועץ היחיד שסייע לנתניהו. על-פי המסמכים, ב-29 בינואר 2001 פנה נתניהו שוב למנהל חשבון הבנק בג'רזי וביקש להעביר 1,800 דולר לחשבונו של אביב בושינסקי שבבנק הבינלאומי הראשון בסביון.

בושינסקי, כתב "קול ישראל" בעברו, שימש כיועץ התקשורת של נתניהו כשכיהן כראש הממשלה ב-1998-1999, אך המשיך ללוותו גם לאחר שפרש לזמן קצר מהחיים הפוליטיים. ב-2003, כשהתמנה לשר אוצר, שב בושינסקי לשרת את נתניהו במשרה ציבורית ושימש כראש המטה שלו.

אין זו הפעם הראשונה שנתניהו משלם מחשבון בנק פרטי שלו ליועציו. לפני כשנה פנתה תנועת אומ"ץ לרשות המסים לחקור אם נעשו תשלומי שכר פרטיים מכיסו של נתניהו לנפתלי בנט ולאיילת שקד כשעבדו בלשכתו. בעבר פורסם כי כשנתניהו כיהן כיו"ר האופוזיציה, ב-2006-2007, שימש בנט כראש לשכתו, ושקד הייתה יועצת בלשכה. אלא שנתניהו שילם להם מכיסו, מאחר שהעסיק יועצים רבים מדי בשכר על חשבון הלשכה.

בנוסף, כפי שפורסם אתמול (ד') ב"גלובס", הועברו מחשבונו ברויאל בנק אוף סקוטלנד 2468.45 דולר לחשבון הבנק של משרד עורכי הדין שמרון, מולכו, פרסקי, ושות' שבסניף אגרון של בנק דיסקונט בירושלים. עו"ד יצחק מולכו הוא מהאנשים הקרובים ביותר לנתניהו ומשמש שליחו המדיני המיוחד.

כשנתניהו כיהן כראש הממשלה ב-1999, פעל מולכו כשליחו האישי לעניינים מדיניים וניהל את השיחות עם הפלסטינים. עו"ד דוד שמרון, שותפו של מולכו למשרד עורכי הדין וגם גיסו, ייצג את נתניהו באותן שנים בשתי פרשות שבהן נחשד עם רעייתו - בפרשת המתנות ובפרשת עמדי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "זהו ניסיון להטיל דופי בנתניהו תוך התעלמות מהעובדות. ההשקעה בחשבון המדובר ב-2002-1999 לא יכולה הייתה להיות מקלט מס, כי באותן שנים לא הייתה חובה בתשלום מס על ריביות שהושגו בחו"ל. החשבון המדובר נסגר. הוא היה פעיל רק מ-1999, אחרי סיום כהונתו הראשונה של נתניהו, ועד לחזרתו לממשלה ב-2002. עוד לפני כניסתו לתפקיד שר החוץ, ב-6.11.2002, הופסקה הפעילות בחשבון, ונשארו בו רק 24 פאונד ו-404 דולר לצורך כיסוי עמלות.

"החשבון נפתח משיקולי תשואה ולא משיקולי מס, וגם לא יכול היה להיות בו יתרון מס, כיוון שכאמור באותן שנים שהחשבון היה פעיל בהן לא הייתה חובה בתשלום מס על ריביות בחו"ל. החשבון דווח בשקיפות מלאה לרשויות בישראל, ובכלל זה לרשויות המס. כמו כן, החשבון דווח בהצהרות ההון שהגיש נתניהו".

החשבון באי ג'רזי
 החשבון באי ג'רזי

התפקידים הציבוריים של בנימין נתניהו
 התפקידים הציבוריים של בנימין נתניהו