סיבה לדאגה: "על כל תחזית חיובית, יש 8 תחזיות שליליות"

נכון להיות דיווחו כ-10% מהחברות במדד S&P 500, וכשני שליש מהן היכו את התחזיות בשורה העליונה (הכנסות גבוהות מהצפי) אך פספסו בשורה התחתונה

עונת הדוחות בארה"ב נכנסה בימים האחרונים להילוך גבוה, והסימנים הראשוניים לא מעודדים". ענקית השבבים אינטל דיווחה ביום ה' לאחר סיום המסחר על רווח של 2.6 מיליארד דולר או 51 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 2.5 מיליארד דולר או 48 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2012. הכנסות החברה עלו לרמה של 13.8 מיליארד דולר, לעומת 13.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2012. ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק עמד על רווח של 52 סנט למניה על הכנסות של 12.72 מיליארד דולר.

לפני דיווחו ענקי הבנקאות גולדמן זאקס וסיטי, לפני פתיחת המסחר ביום שישי דיווחה ג'נרל אלקטריק והצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על רווח של 53 סנט למניה ועל עלייה של 3% בהכנסות ל-40.4 מיליארד דולר.

נכון להיות דיווחו כ-10% מהחברות במדד S&P 500, וכשני שליש מהן היכו את התחזיות בשורה העליונה (הכנסות גבוהות מהצפי) אולם פספסו בשורה התחתונה (רווח נמוך מהצפי).

ההשבתה של המימשל, אי ודאות ומזג האוויר הקיצוני הם סיבות מרכזיות לפספוסים, לדעתו של ג'ים ראסל, אסטרטג ב-Bank Wealth Management.

מה שיותר מדאיג את מנהלי ההשקעות הן התחזיות וההנחיות קדימה. "על כל תחזית חיובית, יש 8 תחזיות שליליות. אחת הסיבות היא העלייה בריבית לטווח ארוך והתחלת צמצום רכישת האג"ח על ידי הפדרל ריזרב", הוא אומר.

בשבועיים הקרובים יפרסמו את התוצאות מרבית החברות המובילות ב-S&P 500 כשהתוצאות, ולא פחות חשוב - ההנחיות קדימה, עשויים להניע תיקון למטה במדדים המובילים בוול סטריט.