בית העלמין קאמפ נואו שבברצלונה

הביזנס החדש של מועדון הכדורגל הקטאלוני: תמורת 1,500-6,000 אירו, שאריות האפר של ה"סוסיוס" יוכלו להיטמן לנצח מתחת לאדמת האצטדיון הביתי

ברצלונה מתכננת לאפשר לאוהדיה להיקבר בקאמפ נואו, אצטדיונה הביתי של הקבוצה הקטאלונית. זאת לאור בקשת ה"סוסיוס" של מועדון הכדורגל.

יש לציין כי ניתן יהיה לקבור אך ורק את האפר של המתים, ולא את גופתם. בשלב הראשוני יתאפשר ל-500 אוהדים לרכוש, תמורת מחירים שינועו בין 1,500 ל-6,000 אירו, חלקה בה ייטמנו השאריות שלהם מתחת לאצטדיון שמכיל כ-98 אלף מקומות ישיבה. לאחר השיפוצים הצפויים של הקאמפ נואו, או בניית האצטדיון החדש של ברצלונה - מתכננת הקבוצה לאפשר מקום ל-30 אלף כדים של שאריות מתים בסך הכל.

"זו מחווה עבור אלו שיירצו להיות כרוכים לנצח למועדון האהוב עליהם", אמר מנהל חברת GIEM, שתהיה אחראית על הפרויקט מטעמה של ברצלונה.

יש לציין כי ברצלונה אינה הקבוצה היחידה שבחרה להעניק לאוהדים אפשרות להיקבר במגרש הביתי. הקבוצה הגרמנית המבורג הקימה בית עלמין סמוך לאצטדיון שלה, כשרכישת חלקת קבר עולה כ-2,500 אירו; גם לשאלקה 04 מהבונדסליגה יש בית קברות משלה, כמו גם ליריבתה העירונית של ברצלונה - אספניול. מועדון הכדורגל הראשון בעולם שהתחיל עם יוזמה כזאת, בתחילת העשור הקודם - היה בוקה ג'וניורס (ארגנטינה).