בן ה-18 שמכר סטארט-אפ ליאהו: "אתמקד בבגרויות"

ניק ד'אלונסו מכר ליאהו בשנה שעבר את Summly ב-33 מיליון דולר ■ "אני חייב לעבור את הבגרויות בשביל להתקבל לאוניברסיטה ולשמור על האופציות שלי פתוחות. הכיוון הוא ללמוד פילוסופיה"

לפני שבועיים, כשעמד על בימת ה-CES לצד מריסה מאייר והציג את הדבר הגדול הבא של יאהו שאמור לשנות את האופן שבו אנחנו צורכים חדשות, ניק ד'אלונסו היה מעט מוטרד. לא בשל השאלה אם המוצר הראשון שיוצא תחת ידיו ביאהו, אחרי ששילמה על Summly, הסטארט-אפ שלו, 33 מיליון דולר לפני כשנה. אלא יותר בשל העובדה שכשהוא יחזור הביתה, ללונדון, מחכה לו מבחן גדול במתמטיקה.

אחת השאלות הראשונות שד'אלונסו, 18, נשאל בפאנל בהשתתפותו בכנס DLD במינכן היא, באופן טבעי, מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול. "אני רוצה להתמקד במבחנים שיש לי עכשיו כי אני חייב לעבור אותם בשביל להתקבל לאוניברסיטה ואני רוצה לשמור על האופציות שלי פתוחות. הכיוון הוא ללמוד פילוסופיה", הוא אומר.

ד'אלונסו הוא אחד היזמים הצעירים ביותר על הבימה המכובדת של כנס ה-DLD אבל זו לא הפעם הראשונה שלו. למעשה, ב-DLD לפני כשנתיים היה הצעד הראשון למכירת הסטארט-אפ שלו ליאהו. הוא סיפר אז על Summly, המיזם שהקים ושמנסה לסכם כתבות ארוכות לטקסט תמציתי וקצר, חלק מהרצון להתמודד עם כמות החדשות שמציפה את העולם והמשתמשים מדי יום.

בארוחת הערב של באי הכנס הוא פגש את מריסה מאייר, אז עדיין בגוגל. שנה מאוחר יותר, כשהיא כבר יושבת על כיסא מנכ"לית יאהו, היא הכניסה את היד לכיס של חברת האינטרנט ושילמה 33 מיליון דולר כדי לרכוש אותו.

"הייתי לחוץ אם זה ישנה אותי כאדם ואם אתנהג אחרת, אבל בגלל שאני אוהב את המוצר ואת מה שאני עושה זה נשאר די דומה - רק עם הרבה יותר משאבים", מספר ד'אלונסו. לפני שבועיים, כאמור, השניים השיקו את Yahoo News Digest, שירות חדש שמסכם חדשות ואירועים שמתפרסם פעמיים ביותר ומציג מכלול של מקורות מידע לתוך ידיעה אחת, לצד תמונות, ערכים רלבנטיים מוויקיפדיה, וידיאו, ציוצים ועוד.

"היום, כשאתה צורך חדשות במובייל אתה קופץ מאפליקציה אחת לשנייה אבל אתה לא מקבל את ההרגשה שסיימת לקרוא את החדשות שלך", אומר ד'אלונסו. "מה שאנחנו עושים זה לשלוח לך את מה שהכי חשוב רק פעמיים ביום. אתה לא מקבל כותרת וטקסט ארוך אלא תקציר. בסוף הכתבה אתה יכול לקרוא את כל המקורות שהשתמשנו בהם כדי לסכם את הסיפור. אבל בסוף אתה גם מקבל את ההרגשה החשובה שזה הסוף. הרגשה של סיום".

"העיתונות המסורתית תמשיך להתקיים"

האפליקציה הושקה רק בארה"ב ורק עבור האייפון, אבל ד'אלונסו מבטיח להגיע למכשירים ולשווקים נוספים. "הפידבק מאוד חיובי בינתיים. יכול להיות שבהמשך נייחד את זה לנושאים מסוימים כמו חדשות טכנולוגיה, פוליטיקה ועוד", הוא אומר.

"אנחנו רוצים לייצר אמינות ולכן אפילו שהאלגוריתם יודע לעשות את העבודה באפליקציה באופן אוטומטי, עדיין יש עורך אנושי שעובר על זה ומוודא שהסיכום מדויק. אנחנו חייבים לשדר אמינות, אחרת לא נקבל את האמון והמעורבות של המשתמשים", ד'אלונסו הסביר. "אנחנו מנסים לפתח מוצר שלא יימדד בכמה זמן בילית באפליקציה אלא כמה זמן לקח לך להיכנס ולצאת ממנה אבל עם ערך וכשאתה מעודכן במה קורה".

על עתיד העיתונות בעולם הדיגיטל, ד'אלונסו נשמע אופטימי. "אנחנו צריכים עיתונות טובה, סיפורים טובים ומישהו שייצר את התוכן. אבל העיתונות צריכה לחשוב איך אנשים משתמשים בטלפונים שלהם. תסתכל על האפליקציה שלנו - הסיפורים לא ממש מרגישים כמו טקסט. יש יותר ויז'ואל על המסך. צריך לחשוב איך להגיש את התוכן. יש למשתמש שתי דקות ואתה צריך להביא לו את הסיפור בצורה הכי מושכת ומהירה. כל הזמן התחום מתפתח מחדש אבל אין לי ספק שהעיתונות המסורתית תמשיך להתקיים".