אושר: ניתן לבטל את עסקת קלאב הוטל ללא דמי ביטול וקנסות

יו"ר ועדת הכלכלה, אבישי ברוורמן: "באתי לנושא הזה 'טאבולה רסה', אך מספר פניות הציבור שאני קיבלתי וגופים אחרים קיבלו בנושא הזה היה הגבוה ביותר"

אושר לקריאה ושלישית: ניתן יהיה לבטל את עסקת קלאב הוטל ללא דמי ביטול או קנסות - כך הוחלט בדיון שנערך היום (ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע לחוק ביטול עסקאות מתמשכות, ובראשן כאמור עסקת קלאב הוטל.

בדיון הסוער ניסו הצדדים למשוך לכיוונים המייצגים את עמדת הצרכנים ומולם את עמדת קלאב הוטל, שטוענת כי התערבות המחוקק והאפשרות לבטל את העסקה תפגע בענף ה"טיים שרינג".

מכיוון שביטול עסקת קלאב הוטל נכנס תחת חוק ביטול עסקאות מתמשכות, שבו גם תהיה התייחסות לביטול מנויים בחדרי הכושר, יהיה צורך לכנס דיונים בעניין חדרי הכושר, ולאחריהם החוק ינוסח ויעבור להצבעת המליאה - יש להניח שבחודשים הקרובים.

סעיף נוסף שידון שהוועדה החליטה לדון עליו בעתיד מתייחס לזכות השבה (פיצוי החזר משווי העסקה) לעסקאות שיבוצעו לאחר שייכנס החוק לתוקף - כלומר בנוגע לעסקאות עתידיות. גם אותן ניתן יהיה לבטל, אולם ייערך דיון באשר לשיעור ההחזר לו יהיו זכאים הצרכנים שירכשו זכות נופש ביחידות הטיים שרינג.

ח"כ איציק שמולי (עבודה) השיב לנציגי קלאב הוטל, הטוענים לחשש לפגיעה בענף בעקבות החוק, באומרו כי מי שפוגע בענף המלונאות היא קלאב הוטל, בעקבות המודל שהיא עצמה יצרה.

נציג קלאב הוטל השיב כי הרשת הציגה אפשרות לבטל, וכי לקוחות "מסכנים" כבר מזמן שוחררו. עוד הוא ציין כי רוב הציבור מאד מרוצה מיחידות הנופש שברשותו, ולכן תמוהה התערבות המחוקק.

"חקיקה פרו-אקטיבית"

יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, אמר בדיון: "באתי לנושא הזה 'טאבולה רסה', אבל מספר פניות הציבור שאני קיבלתי וגופים אחרים קיבלו בנושא הזה היה הגבוה ביותר".

לטענה כי מדובר בחקיקה פרסונלית השיבה היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, כי "כשיש פנייה של אלפי צרכנים באופן ישיר או באמצעות ארגונים צרכניים, חברי הכנסת מתגייסים לנושא, כי הם הגיעו למסקנה שיש פה נושא שמחייב חקיקה עוד לפני שהסתיימו ההליכים המשפטיים. זן לא חקיקה פרסונלית ולא חקיקה רטרואקטיבית אלא חקיקה פרו-אקטיבית".