אמישרגז מודה שיש דליפה של גז - הודיעה לדיירים בפתקים

מוקד אמישרגז ברעננה: "במוקד חירום בזמן דליפה לא מחויבים לעדכן אף אחד, אנשים מתקשרים אלינו להתעדכן" ■ טכנאי אמישרגז יום לאחר מכן: "יש בעיה רצינית" ■ המוקד: "יכול להיות שעשו שם משהו. לוקח לזה זמן להתפוגג"

ברחוב אלימלך רימלט 16 ברעננה יש דליפה מסוכנת של גז, אבל הנתון הקשה הזה לא שכנע את חברת אמישרגז להודיע על כך לדיירי הבניין. גם העובדה שהדליפה הזאת התגלתה זמן קצר אחרי אסון הגז הקשה בירושלים שגבה את חייה של משפחה שלמה, לא גרמה לחברת הגז להתנהל אחרת.

ביום שני השבוע גילו דיירי הקומה השלישית בבניין כי אין להם גז. הם ניגשו לברז הגז ופתחו אותו. כשהדבר נודע לחזי מנדלוביץ, דייר בבניין המשמש גם כוועד הבית, הוא לא היה רגוע והחליט לבדוק את הסוגייה עם מוקד חברת אמישרגז. בשיחה עם המוקד הוא נדהם לשמוע את הודעת המוקדנית, ולפיה החברה מצאה "דליפת גז מסוכנת" וסגרה את ברז הגז.

לדברי מנדלוביץ, "הטכנאי לא טרח להודיע לאף אחד מהשכנים ואפילו לא לי, שאני הוועד. הוא לא שם פלומבה שתמנע את פתיחת הגז מחדש על-ידי הדיירים, וכמובן לא השאיר שום הודעה כתובה על ארון הגז או הודעה אחרת. הוא ראה דליפה אז הוא סגר והלך".

בשיחה עם המוקדנית היא ביקשה ממנו לסגור את הברז בחזרה ומסרה כי טכנאי יגיע למחרת לתקן את הבעיה. לשאלה מדוע לא הודיעה החברה על כך לדיירי הבניין, מסרה המוקדנית: "במוקד חירום בזמן דליפה לא מחויבים לעדכן אף אחד, אנשים מתקשרים אלינו להתעדכן".

אבל זה אינו סופו של הסיפור. דליפת הגז בבניין נמשכה. "למחרת אשתי שלחה לי ווטסאפ והודיעה לי שיש ריח מטורף של גז בקומה השנייה, וכן שהיא שמעה דרך החלון מישהו מחברת הגז שמדבר בטלפון, והוא אמר לצד השני משהו כמו 'תשמע, מטורף היום עם כל הקריאות האלה. אני כבר נופל מהרגליים, אבל פה ברימלט 16 יש בעיה רצינית'".

בעקבות זאת פנה שוב מנדלוביץ למוקד אמישרגז וביקש לדעת האם הם צריכים לפנות את הבניין. המוקדן השיב לו: "יכול להיות שעשו שם משהו, ועדיין יש שם ריח, ובגלל זה לוקח לזה קצת זמן להתפוגג".

זה לא שכנע את מנדלוביץ, שאמר לו בתגובה: "אני לא רוצה לתת לזה זמן, גם בירושלים נתנו לזה זמן להתפוגג. זה לא התפוגג, זה נדלק".

לדברי מנדלוביץ, "אתמול (ג') בערך ב-16:30 התקשרתי שוב למוקד חירום, ודיווחתי על ריח חריף של גז בקומה השנייה, וביקשתי לדעת מה הם עשו. ענו לי שהם מוקד חירום, שהם לא יכולים להגיד אם היה, מה היה ומה נעשה - ולא יכולים להבטיח שיעדכנו אותי. הם לא היו מוכנים לקחת אחריות, והשיחה נותקה על-ידם. כמובן שלא קיבלתי מהם שום עדכון. הם רק רצו לנפנף אותי.

"בערב ראיתי ששמו לנו פתק מצ'וקמק שכתוב בכתב-יד על לוח המודעות של הבניין. 'הגז נסגר. נא להתקשר למוקד בהרצליה'. ארון הגז בקומת הכניסה היה פתוח לרווחה, והברז הראשי היה סגור שוב בלי חותמת, בלי מדבקה שאף אחד לא יפתח. כל מה שהיה צריך לסובב ברז כדורי, והגז חוזר לבניין. כרגע אנחנו מנותקים מגז".

מחברת אמישרגז נמסר בתגובה: "טכנאי החברה הגיע לקריאה בחשד לדליפת גז תוך 30 דקות מרגע קבלת הפנייה למוקד. לאחר בדיקה יסודית שערך, מצא כי אכן מדובר בדליפה, ומיד פעל בהתאם לנהלים, תוך שהוא סוגר את ברז הגז הראשי של הבניין, משאיר הודעה לדיירים לפיה אספקת הגז מנותקת, ומפנה את דיירי הבניין למוקד החברה לבירורים. היום, ולאחר שהבטיחה החברה את שלום הדיירים ומנעה את המשך התפשטות הגז, פועלים נציגי החברה להחזרת אספקת הגז הסדירה".

הודעת אמישרגז בבניין ברעננה / צילום: דיירי הבניין
 הודעת אמישרגז בבניין ברעננה / צילום: דיירי הבניין