הורים ותינוקם נהרגו בפיצוץ בלון גז בבניין מגורים בירושלים

אסון כבד הלילה בשכונת גילה: בלון גז התפוצץ בתוך בניין מגורים בשכונה, זוג בני 35 ובנם התינוק נהרגו, עוד 8 בני אדם נפגעו ■ באזור נזק סביבתי עצום לבתים ולמכוניות - המשטרה פינתה 20 דיירים שפונו לבתי מלון

טרגדיה קשה הלילה בירושלים: פיצוץ עז הרעיד באישון לילה את שכונת גילה בדרום הבירה. מקור הפיצוץ היה בלון גז בבניין מגורים, הפיצוץ היה כה עז שהנזקים הורגשו בכל הרחוב. הפיצוץ הוביל למותם של בני זוג בני 35 ובנם, תינוק בן שנתיים. דיירים מהרחוב פונו מבתיהם לבתי מלון, זרימת הגז לכל האזור הופסקה.

הפיצוץ נשמע סמוך לשעה 1:20 בלילה, ברחוב שבתאי הנגבי שבדרום ירושלים. תושבים מספרים כי רעש חזק במיוחד נשמע למרחק גדול מאוד, ולאחר מכן אנשים החלו לצאת לרחוב ובמקביל כוחות הצלה גדולים זרמו לאירוע.

כוחות כיבוי אש שהגיעו לבניין מצאו הרס יוצא דופן: הבניין בו אירע הפיצוץ נפגע קשה מאוד, והפיצוץ אף פגע במכוניות שחנו ברחוב. מייד עם הגעתם לזירת האירוע הכבאים החלו לסרוק את הדירות, ובאחת מהן נמצא תינוק בן שנתיים כשהוא פצוע באורח קשה. שני הוריו נמצאו ללא רוח חיים בחדר סמוך. התינוק פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

לאחר שעה ארוכה של סריקות ופעולות חילוץ נפגעים, זולת שלושת ההרוגים פונו מהזירה שמונה נפגעים: אישה שהייתה לכודה שעה ארוכה תחת ההריסות נפצעה באורח אנוש, אישה נוספת נפצעה באורח קשה, אדם נוסף נפצע בינוני וחמישה נוספים נפגעו באורח קל. כל הפצועים פונו על ידי כוחות מד"א לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בבירה.

אחד השכנים מספר: "שמעתי פיצוץ אדיר, חשבנו שזה טיל שהתפוצץ. המיטה שעליה ישנו זזה, החלונות נשברו, חלקי משקוף נפלו עלינו. כשיצאנו ראינו הרס כמו במלחמה.

המשטרה סגרה את הרחוב לתנועה, והיא מבקשת מהתושבים שלא להתקרב לאזור. הבניין עצמו נמצא בסכנת קריסה, והתקרבות אליו מהווה סכנת חיים. מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב יוסי פריינטי, אמר לחדשות 2 כי החשד הראשוני הוא שמדובר בפיצוץ של בלון גז, ועדיין לא ידוע האם הפיצוץ אירע בשל תקלה טכנית בבלון או בשל רשלנות. המשטרה בודקת כעת האם הבלונים אובטחו כראוי והיו מוצבים במקום בו הם היו אמורים להיות.

20 דיירים המתגוררים ברחוב פונו, ובעיריית ירושלים עומלים כעת על העברתם למקומות מגורים חלופיים. ראש העיר ניר ברקת שהגיע לזירה ביקש מהתושבים לנקוט משנה זהירות בכל חשד לדליפת גז. האזור כולו נותק מרשת אספקת הגז, והמשטרה חסמה את הרחוב לתנועה.

מנהל מרחב מד"א ירושלים, שלמה פטרובר, סיפר לחדשות 2 Online את מה שראו החובשים: "הפיצוץ אירע בקומה השלישית מתוך ארבע בבניין מדורג, מבנה חזק של אבן ובטון, ולמרות זאת היה הרס נרחב ומשמעותי בקומה של הפיצוץ".

"בקומה השלישית, משתי דירות חילצנו בחיים ארבעה נפגעים בדרגות פציעה בינוני וקל. מהדירה השלישית לצערנו מצאנו בני זוג ללא רוח חיים. התינוק שלהם, בן שנתיים, פונה לבית החולים תוך כדי מאמצי החייאה", הוא הוסיף.

חברת סופרגז מסרה בתגובה: "מפרטים ראשונים המצויים ברשותנו, מתברר כי בשעה 22:10 בלילה הוזעק טכנאי לבניין, בעקבות פניה טלפונית שהגיעה מדיירי הבניין. על-פי דיווח הטכנאי, הוא סגר את ברזי הגז. לצערנו, אירע הפיצוץ מאוחר יותר, בשעת לילה. על-פי הוראות החוק, אמורה להתבצע בדיקה של מערכת הגז הראשית בבניין אחת ל-5 שנים. בבניין בו אירע הפיצוץ, בוצעה בדיקה בספטמבר 2012, והמערכת נמצאה תקינה. החברה תשתף פעולה עם המשטרה והגורמים השונים למיצוי החקירה".